Телеком наближається до переломного моменту і, судячи з ряду тенденцій, він настане вже зовсім скоро. Проте реальні зміни у бізнесі відбуваються значно повільніше, ніж їх прогнози, через що назвати конкретний час неможливо. Сьогодні варто обирати той бізнес, де ви матимете найбільшу конкурентну перевагу, і повністю на ньому зосередитися.

Послуги операторів стали доступнішими, але їхні фінансові можливості для модернізації мережі та розвитку технологій суттєво зменшилися. Більшість операторів намагалися стати всім для всіх, надаючи найрізноманітніші послуги. Проте у жодній з них їм не вдалося досягти успіху, що зробило їх зараз вразливими до конкуренції.

ІТ відбирає частку ринку у телекома

Найсильніші компанії, які продають контент безпосередньо споживачам через мережу Інтернет, ще більше посилили свої позиції. Навіть у напрямі голосового зв’язку і передачі даних, де традиційно домінували оператори, такі компанії, як WhatsApp, Viber та Apple iMessage вже зайняли понад 80% усього трафіку — лише Skype займає третину від загального часу міжнародних голосових повідомлень. У результаті більшість телеком-операторів втрачає виторг від своїх основних послуг: 30% від SMS-повідомлень, 20% від міжнародного зв’язку та 15% від роумінгу. У поєднанні з посиленою конкуренцією через поступову консолідацію галузі, це вилилося у різке зниження середнього доходу на користувача, у мінімальне збільшення прибутку (якщо пощастило) та у зниження маржі.

telecom1

Топ-менеджерам телекому сьогодні необхідно прийняти два рішення одночасно.  По-перше, вони мають оновити операційну діяльність компанії. По-друге, переосмислити свою стратегічну цінність — що ви запропонуєте клієнтам через 5 або 10 років. Можливо, після цього ваша компанія буде виглядати зовсім інакше, ніж сьогодні. Однак, так воно і має бути.

telecom2

Телеком-оператори знаходять вихід у поглинанні менших компаній  

Телекомунікаційним компаніям може бути важко розробити нову стратегічну цінність з нуля — через відсутність можливості самостійно розробити нові продукти та послуги, угоди з поглинання стають особливо привабливими. У 2016 році телеком-бізнес витратив $224 мільярди на M&A, що на 137% більше, ніж попереднього року.

telecom4

Сфокусованість — ваша конкурентна перевага  

Спрощення тарифних планів — це, у більшості випадків, погано обдуманий крок, розрахований на скорочення витрат заради підтримки чи підвищення маржі. Однак це не панацея, і таке скорочення точно не має стати самоціллю. Замість цього зробіть його фундаментом обмеженого набору базових послуг та продуктів. Головне, щоб вони були необхідними вашим споживачам — це дасть вам надійну клієнтську базу. Крім того, зважаючи на тенденції розвитку інфраструктури, у перспективі вам необхідно мати можливість перенести ваші послуги та продукти в хмару. Формуйте ці послуги залежно від ваших конкурентних переваг: ви можете стати телеком-оператором з бездоганним сервісом, найкращим рівнем кібер-захисту, найпередовішими ІТ-технологіями чи з будь-якою іншою визначальною рисою.

Для цих змін знадобиться спростити свою організаційну структуру та навчитися швидко запроваджувати потенційно проривні послуги.

telecom3

Боріться з ІТ їхніми ж методами

Ви маєте запроваджувати нові технології першими. Наприклад, усі контакти клієнтів та канали продажів мають бути пов’язані таким чином, щоб усі дії споживачів зберігалися в єдиній базі даних. Завдяки цьому ви витрачатимете на взаємодію з клієнтами менше часу та грошей, а вони отримають зручніший сервіс. В ідеалі, комунікація з клієнтами має перейти в месенджери та мобільні додатки.

Допомогти в цьому вам може впровадження аналізу даних, щоб точно розуміти, звідки вже йде прибуток, і звідки ще його можна отримати. У результаті ви максимізуєте надходження від кожного конкретного користувача.  

Модернізуйте мережу

Одними з найголовніших конкурентних переваг є швидкість та пропускна здатність. Кожен клієнт потребує їх найбільше. Інвестиції в покращення мережі — оптоволокно та 5G, чи в інші телеком-технології — мають ключове значення для виживання у конкурентному середовищі. У кожного успішного телеком-бізнесу буде найсучасніша гнучка інфраструктура, яка зможе впоратися з новими шляхами монетизації. Оновлення мережі також може допомогти вам відібрати позиції ІТ-компаній.

Ситуація у телекомунікаційній галузі важка, але не безнадійна — переможцями з неї вийдуть інноваційні компанії, що інвестували у модернізацію інфраструктури та перспективні послуги для створення нової стратегічної цінності. Тим, хто наразі очолює телекомунікаційні компанії, критично важливо переглянути, де вони є зараз, і визначитися з подальшим розвитком напряму.

Українським операторам також варто прислухатися до цих порад, адже вони знаходяться у схожій ситуації.

via