Страхові компанії у зоні ризику — цифрові технології змінюють ринок страхування

2018 Jun 12

Поширення цифрових технологій робить страхові компанії уразливими. Ризики стають індивідуальними, а цінність баз даних клієнтів стає вже не такою великою — люди відверто розповідають про себе в Мережі. Хто збере та краще обробить ці дані, той отримає конкурентну перевагу і може забрати частку ринку у традиційних страхових компаній. Крім того, розвитку набувають цифрові екосистеми —  пов’язані між собою сервіси, об’єднані в одну систему. Наприклад, користувачі додатку Приватбанку можуть оформити страховку без витрат часу на вивчення страхових компаній та їхніх тарифів. За прогнозом McKinsey, у 2025 році екосистеми отримають 60 трильйонів доларів доходу, або 30% від загальносвітового.


Південноафриканська страхова компанія “Discovery” повертає клієнтам гроші за придбане корисне харчування, відвідування фітнес-залів, спортивні товари і багато що інше, що пов’язано зі здоров’ям. За 3 роки ризики застрахованих осіб, пов’язані зі станом здоров’я, знизилися на 22%.

Екосистеми знижують витрати користувачів і звільняють від необхідності вивчати додаткові продукти

7 з 10 найбільших за ринковою вартістю компаній розвивають свої продукти як екосистеми — Alibaba, Alphabet, Amazon, Apple, Facebook, Microsoft, Tencent. А ще є швидко зростаючі Uber та AirBNB. Ці компанії прибирають межі між ринками, об’єднують у своїх продуктах різноманітний функціонал — користувач Facebook може одночасно спілкуватися з друзями, читати новини, обирати готель та отримувати консультацію лікаря. Страхова компанія зацікавлена будувати довгострокові відносини  і може робити спеціальні пропозиції, але це ще потрібно донести до клієнта, який не хоче отримувати все в звичному інтерфейсі.

Цифрові екосистеми допомагають і споживачам, і постачальникам

Такі компанії, як Google, мають можливість отримувати дуже багато інформації про своїх користувачів, і це може бути вигідно всім. Наприклад, один з проектів Google – Nest – надає клієнту інформацію щодо споживання енергії і, водночас, отримує дані для енергетичних компаній про їх власних клієнтів. Страхова компанія зацікавлена в тому, щоб отримати реальні дані про стан здоров’я клієнта, в цьому дуже допоможе, наприклад, інформація з Apple Watch.


Екосистеми збирають і можуть передавати високоякісні дані

Накопичення інформації кожною окремою організацією призводить до великих видатків на збір, організацію, обробку та захист даних. А ось екосистеми отримують дані безпосередньо від користувачів чи технічних засобів, а далі можуть надавати цю інформацію зацікавленим компаніям. Наприклад, сервіси з оренди автомобілів можуть передавати страховим компаніям дані про поїздки клієнтів — схильність порушувати правила, манеру водіння тощо, а це зниження видатків страховиків і заощаджені кошти для хороших водіїв.  

Бізнес страхових компаній під загрозою з боку нових технологій

Страхові компанії накопичили значну базу знань про своїх клієнтів, про вірогідність настання тих чи інших страхових випадків, і тому мають сильні стартові позиції, але нові технології можуть швидко нівелювати цінність цих знань. Наприклад, запровадження автомобілів з автопілотами значно знизить ризики в автострахуванні, і тоді цю частину ринку можуть забрати виробники автомобілів, які будуть знати все про експлуатацію своїх авто, збираючи інформацію онлайн.

Страховики утримують позиції, але частину доходів вже втратили

Надання страхових послуг жорстко регулюється державою, і це допомагає компаніям утримувати ринок і прибутковість, але Google та Amazon вже отримують значну частину маркетингових бюджетів страхових компаній. А стартапи у сфері страхування забирають маржу СК, надаючи страховим компаніям послуги зі збирання та аналізу даних.


Цифрові екосистеми знаходяться біля споживача — в його смартфоні, комп’ютері, ноутбуці. Кожного дня люди взаємодіють з ними, залишаючи інформацію про себе, інформацію, яка вкрай потрібна компаніям. Страхові компанії будуть вимушені використовувати ці дані, інакше програють конкурентну боротьбу тим, хто тримає їх нинішніх клієнтів за “цифрову” руку, а страховиків, які зможуть швидко налаштувати партнерські відносини з найбільшими цифровими екосистемами чи зробити свої, очікує стрімке зростання бізнесу.


 


Related news



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« back