Як надати конструктивний зворотний зв'язок своїм співробітникам (+ приклади)

2018 Jul 11

Designed by Freepik


Метою конструктивного зворотного зв'язку є посилення позитивної поведінки, яка підвищує продуктивність співробітників або усуває негативну поведінку.


Деякі керівники зосереджуються лише на позитиві та вважають за краще замовчувати недоліки, сподіваючись, що нескінченне вихваляння магічним чином надихне співробітників подолати свої недоліки. Інші зосереджені на негативі й ніколи не визнають, що їхні працівники відмінно виконують свої обов’язки.


Обидва ці підходи невірні. Співробітники, яких тільки вихваляють, ніколи не дізнаються, як вони можуть поліпшити свою роботу, і в результаті не реалізують свій потенціал повною мірою. А мотивація тих, хто удостоюється лише негативних відгуків і не отримує визнання, зводиться до нуля, як наслідок — зміна роботи.


Конструктивний зворотний зв'язок — це грамотне поєднання похвали за досягнення і пропозицій щодо поліпшення роботи. Щоби надати конструктивний зворотний зв'язок, керівники повинні оволодіти мистецтвом важких розмов зі своїми співробітниками і пропонувати їм значущу похвалу певною потрібною мірою.

П'ять параметрів конструктивного зворотного зв'язку

Керівник, який хоче забезпечити конструктивний зворотний зв'язок, повинен розуміти, що саме робить його конструктивним, тобто корисним.


Конкретність

Кожну розмову присвячуйте тільки одній події. Слідкуйте за тим, щоб не згадувати інші схожі події та ситуації.


Щирість

Зворотний зв'язок, незалежно від того, позитивний він чи негативний, має бути чесним і достовірним. Не треба хвалити неохоче, або, що гірше, надто грубо висловлюватись про помилку.


Своєчасність

Питання повинні розглядатися, як тільки вони з'являються, а не після того, як негативні звички закріпилися. А досягнення мають оцінюватись, поки ще свіжі в пам'яті працівника.


Хороша підготовка

Знайдіть час, щоб підготуватися до зустрічі. Використовуйте факти, приклади і статистику, щоб обґрунтувати свої позитивні та негативні коментарі.


Трохи критики не завадить

Дослідження показало, що, хоча новачки вважають за краще позитивний зворотний зв'язок (щоб підвищити свою впевненість), як тільки люди стають експертами в тій чи іншій сфері, вважають за краще негативний зворотний зв'язок (щоб активізувати свою діяльність). 57% співробітників вважають за краще коригувальний зворотний зв'язок, ніж пряму похвалу. Крім того, відповідно до звіту Gallup, співробітники скоріше ладні отримувати негативний зворотний зв'язок, ніж взагалі залишитись без нього.

Конструктивний зворотний зв'язок поліпшить роботу всієї команди і керівника в тому числі

Одне з кращих рішень, яке ви можете застосувати для поліпшення роботи команди — це забезпечити конструктивний зворотний зв'язок. Надаючи чесні й змістовні відгуки працівникам, керівник може:


  • мотивувати своїх співробітників краще працювати, особливо коли це позитивні відгуки;
  • поліпшити ситуацію, коли деякі співробітники не ладнають одне з одним на робочому місці;
  • вирішити проблему, коли на роботу співробітника впливає його особисте життя;
  • стимулювати розвиток працівників, демонструючи їхні сильні й слабкі сторони в роботі;
  • поліпшити комунікацію, приймаючи конструктивну критику від співробітників на свою адресу;
  • підвищити рівень участі працівників у роботі, допомагаючи кожному зрозуміти його цінність для команди.

Важливо мати на увазі, що зворотний зв'язок — це вулиця з двостороннім рухом. Недостатньо просто дати конструктивний зворотний зв'язок. Отримання зворотного зв'язку від співробітників також цінне для керівників. Це допомагає зробити свою роботу лідера більш ефективною.


Цього можна досягти, запитавши: «Як я можу полегшити вашу роботу?» або «Яку підтримку я можу запропонувати, щоб допомогти вам краще виконувати свою роботу?». Зверніться особисто або проведіть анонімне опитування — мало хто зі співробітників готовий говорити босові, що той робить не так.


Розгляньте зворотний зв'язок об'єктивно. Чи отримували ви аналогічні відгуки від інших людей? Чи є цей відгук правдивим? Якщо зворотний зв'язок негативний, як ви можете використовувати його конструктивно? Чи згодні ви зі своїми працівниками чи ні, їхні відгуки вже існують і вони важливі.

Приклади хорошого і поганого зворотного зв'язку

Погано: «Ваші продажі ростуть, це чудово, але ми помітили, що ви уникаєте роботи з рештою команди відділу продажів. Тим не менш, ви дуже пунктуальні у роботі».


Добре: «Ми хотіли би, щоб ви більше працювали зі своєю командою. Проте ваші продажі на підйомі, і ми також помітили, що ви дуже пунктуальні, це чудово. Продовжуйте».


Рекомендований сендвіч-підхід до надання зворотного зв'язку, тобто негативне твердження між двома позитивними насправді контрпродуктивне. Конструктивний зворотний зв'язок може легко загубитися під похвалою або співробітники можуть зосередитися тільки на негативному коментарі.


Погано: «Ваші презентації нас заплутують. Нам потрібно, щоб ви писали краще».


Добре: «Ваші презентації не настільки зрозумілі, наскільки нам хотілося б. Відтепер додавайте конкретні дані, щоб підкріпити свої висновки, використовуйте марковані списки, графіки, щоб полегшити читання».


Ви повинні прагнути надати конкретні приклади поліпшення, а не робити зауваження загального характеру. Недостатньо вказати на помилку — потрібно розповісти про конкретні кроки, які працівник може зробити для поліпшення своєї роботи.

Приклади конструктивного зворотного зв'язку

Якщо продуктивність співробітника знизилася, важливо не вдаватись до поспішних висновків і обережно підходити до теми. Спочатку зверніться до працівника й спробуйте з'ясувати причину. Виявіть увагу, підтримку і віру в нього — це дуже важливо.


Ось що ви можете сказати: «Я помітив деякі зміни в ваших звичках і результатах роботи за останній тиждень або близько того. Я знаю, наскільки ви зазвичай продуктивні й орієнтовані на результат. Тому я хотів обговорити це з вами і дізнатися, чи є у вас які-небудь проблеми, з якими я міг би вам допомогти».


Якщо співробітник виконує проект раніше визначеного терміну, важливо, щоб ви висловили подяку за таке досягнення. Розкажіть, чому це важливо для вас як керівника і для організації в цілому, мотивуйте досягати таких же результатів у наступному проекті. Запитайте поради або вислухайте пропозиції про те, як поліпшити роботу інших працівників, які щосили намагаються виконати свої завдання вчасно.


Ось що ви можете сказати: «Я помітив, що ви виконали свій проект на тиждень раніше, і я дуже радий від цього, дозвольте висловити вам подяку. Тепер у нас є додатковий час для внесення покращень. Як вам це вдалося? Було б чудово застосувати такі ваші рішення в інших наших проектах».


Коли керівники надають конструктивний зворотний зв'язок своїм співробітникам — це покращує взаємодію в команді й підвищує продуктивність роботи. Під час перевірок результатів намагайтеся грамотно поєднувати позитивні й коригувальні коментарі з конкретними ідеями про те, як поліпшити процеси. Мотивуйте співробітників до пошуку власного вирішення проблем, що виникають.


via



 


Related news



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« back