Бути відповідальним — нелегко. Разом з правом керувати іншими приходить також і вантаж відповідальності. А коли ви вже займаєте керівничу посаду, дуже важко оцінити власну ефективність. 
Чи дотримуєтесь Ви балансу між керівником, якого поважають, і другом в команді? Чи адаптований під вашу команду стиль вашого керівництва? Чи є в офісі групи людей, котрим ви не подобаєтесь як керівник?. 
Ніхто не скаже вам, як краще працювати. Краще організуйте опитування з рівня задоволеності співробітників і попросіть ваших прямих підлеглих дати вам зворотній зв’язок з приводу вашого керівництва. 
Ви також можете подивитися на ці інші, більш непомітні та абстрактні ознаки того, що ви володієте якостями чудового керівника. 
У вас немає явних фаворитів
Гра фаворитів — це відмінний спосіб занапастити офісну мораль. Коли ви обираєте собі улюбленця в команді, ви тільки знищуєте бажання інших працівників справити на вас враження. 
Ви ставитесь до своїх співробітників, як до людей
На жаль, деякі боси, здається, вважають, що кидати образи на адресу підлеглих — це ефективна мотиваційна техніка. Здебільшого, це не відповідає дійсності. Якщо ви цінуєте своїх співробітників, як людей, то ви вже зробили величезний крок, на відміну від багатьох інших менеджерів. 
Ви готові спробувати щось нове
Хороший керівник — це не той, у кого є конкретний алгоритм дій, а той, який дає можливість розвиватися собі і своїм підлеглим. 
У вас налагоджена система звітування
Підтримка звітності — велика частина офісної роботи. Вона заохочує працівників виконувати свою роботу сумлінно, що призводить до відмінного результату. 
Ви також відкриті для підлеглих
Хороші керівники не перекладають на інших відповідальність за свої помилки. Насправді, досвідчені менеджери визнають свої невдачі, щоб створити робочий простір зі сприятливим середовищем для експериментів. 
Ви запитуєте ввічливо
Керівники, які постійно підвищують голос на своїх співробітників, завжди показують гірші результати, ніж ті, хто дає завдання, але не забуває, що з ним працюють люди, а не роботи. 

Ви надаєте підтримку
Керівник повинен побудувати довірливі стосунки зі своїми співробітниками, забезпечуючи розумну кількість і підтримки, і менеджменту. Очевидно, що вам не потрібно весь час тримати когось за руку, але ставити хрест на людині, яка один раз помилилася, теж не варто. 
Ви усуваєте перешкоди
Погані менеджери створюють перепони своїм підлеглим, щоб зробити себе більш важливим для них з метою домогтися успіху. Великі менеджери навпаки повинні активно працювати, щоб зробити життя своїх співробітників легшим. 
Ви хороший тренер
Ви ніколи не сидите, склавши руки, а завжди тримаєте руку на пульсі. Ви можете вказати правильний напрям кожному працівнику і дати рекомендації по роботі. Висококласні керівники схожі на хороших тренерів: вони викликають повагу і забезпечують правильне поєднання заохочення і конструктивної критики, щоб виявити найкращі риси у своїх співробітників. 
Ви даєте зворотний зв’язок
Хороші співробітники прагнуть отримувати фідбек, щоб дізнатися, як вони можуть покращити свою роботу та професійно рости. Хороший керівник завжди із задоволенням у цьому допоможе. 
Ви робите всі робочі процеси відкритими і прозорими
Прозорість — це запорука успіху щасливої офісної культури. 
Ви слухаєте своїх співробітників
Співробітники хочуть відчувати себе почутими. Звісно ж, ви несете відповідальність за прийняття остаточного рішення. Але саме в той час, коли ситуація вимагає цього, хороші керівники дають можливість висловитися своїм працівникам. 
Ви пояснюєте свої дії
Чудовий менеджер не чекає, що хто-небудь буде читати його думки. Він висловлює власне чітке бачення і забезпечує команду знаннями та інструментами для досягнення спільної мети. 
Ви дбаєте про рішення
Коли справи йдуть не дуже добре, слабкі керівники завжди знайдуть, кого звинуватити. Хороші менеджери зосереджені на пошуку рішень, а не на пошуку винних. 
Ви дбаєте про виклики для ваших співробітників
Нудна робота — нещасні співробітники. Найкращі боси мотивують своїх підлеглих саме тим, що кидають їм виклик. 
Ви відчуваєте баланс
Ретельно вивчіть можливості ваших працівників для того, щоб добитися хорошого балансу. Чи не могли б ви дати комусь з них більше обов’язків? Що ви вже можете почати делегувати? 
Ви спілкуєтесь з вашими співробітниками
Ваша мета — не пиляти людей. Вам необхідно дійсно перевірити ваших співробітників, спілкуватися з ними, щоб з’ясувати їхні цілі і турботи. 
У вас є почуття гумору
Дуже важливо, щоб жарти в офісі ніколи не закінчувалися. Існує упередження, що хороші керівники ставляться до своєї роботи серйозно. Але це добре, коли ви можете щиро посміятися зі своїми підлеглими. 
Ви дбаєте про мрії та цілі ваших співробітників
Хороші боси вкладають в своїх співробітників. Це означає, що вони активно в курсі професійних цілей і прагнень своїх працівників. 
Ви ніколи не граєте з себе класного боса
Штучно солодкі менеджери — це шквал незаслуженої похвали, а потім різке смикання килиму з під ніг. Будьте справжнім і реальним з підлеглими. 
Ви хороший слухач
Це основна причина, чому інтроверти — дуже хороші керівники. Більшість людей мають керівника, який любить говорити. Рідше — це ті начальники, які якісно слухають. Вміння слухати демонструє  співробітникам, що ви серйозно ставитесь до їхніх потреб. 
Ви цікавитесь життям ваших співробітників
Не потрібно ставати ліпшими друзями з вашими співробітниками, але бути чемним та інколи цікавитись особистим життям своїх підлеглих — запорука успіху. 
Ваш підхід адаптивний 
Шаблон — не найбільш якісний інструмент для роботи зі співробітниками. Краще спрацьовує персональний підхід. Не забувайте, що всі ми люди, і всі ми різні. 
Ви вимагаєте зусиль, а не досконалості
Великі лідери вимагають і надихають співробітників працювати. Вони показують приклад і дають працівникам інструменти, необхідні для досягнення успіху завдяки наполегливій праці. 
Занадто жорсткі боси — це абсолютно невиправдані керівники. Люди роблять помилки. Так трапляється. Якщо ви штрафуєте за невеликі невдачі, ви просто перекриваєте кисень для інновацій та експериментів. 
Ви підозрюєте, що іноді ви жахливий лідер
Люди, які вважають себе відмінними лідерами, часто, насправді, жахливі лідери. Великі керівники визнають, що влада і звання не дорівнює лідерським якостям. В результаті, вони постійно працюють, щоб зробити себе кращим. Ці керівники можуть іноді навіть відчувати себе абсолютно неефективними. 
Однак, якраз в тому, що вони визнають свої недоліки, вони є першими і найкращими.