14 липня 2010 в Київському готелі «Опера» відбувся круглий стіл, організований Міжнародною юридичною фірмою Integrites спільно з Лондонською фондовою біржею на тему: «Українські IPO 2011: в очікуванні нового мільярда».

В цілому, круглий стіл був присвячений питанням перспектив виходу українських компаній на IPO в 2011 році, серед яких:
  • можливості, які відкриваються для українських компаній після кризи для IPO на основних та альтернативних майданчиках європейських бірж;
  • складності, проблеми і помилки, які роблять вітчизняні компанії при виході на IPO, а також шляхи їх вирішення;
  • державна політика щодо компаній емітентів, що незабаром планують розміщення.

У обговоренні взяли участь Джон Едвардс – старший менеджер по країнах СНД і ЦСЄ Лондонської фондової біржі, Себастіан Оехелхаузер – керуючий директор банку Rothschild, Андрій Ляхов – партнер компанії Integrites, Олег Єлшин – виконавчий директор, керуючий партнер інвестиційної групи East Kommerts та Ігор Петрашко – директор відділу інвестиційно-банківської діяльності ІК «Трійка Діалог Україна». Поділитися досвідом прийшли також представники компаній, які вже проводили або збираються проводити публічне розміщення найближчим часом, зокрема, генеральний директор групи компаній «Укрпродукт Груп» Сергій Євланчик, а також представники холдингу AvangardCo IPL (Kiev), що має досвід посткризового IPO. Компанія «Бейкер Тіллі Україна» була представлена керуючим партнером Олександром Почкуном, який виступив з доповіддю на тему: «Прозорість фінансової звітності при підготовці до виходу на IPO».

За оцінками учасників круглого столу, на сьогоднішній день вже як мінімум 6 українських компаній планують провести IPO в жовтні-листопаді. Ще 4-5 працюють над тим, щоб інтенсифікувати підготовку і вивчають потенційний попит на свої акції і можливості різних бірж. На думку експертів, найбільш прийнятною для таких компаній буде AIM (Alternative Investment Market) Лондонської фондової біржі (LSE).

За словами Джона Едвардса, старшого менеджера LSE по країнах СНД та ЦСЄ, позитивні перспективи для успішних розміщень українських підприємств обумовлені невисокою вартістю розміщення і більш лояльними вимогами до емітенту, що виходить на біржу. «Компанії з СНД мають шанс залучити приблизно вдвічі більше коштів на цьому майданчику, ніж компанії з інших країн, оскільки вони мають більш високий потенціал для подальшого зростання», – зазначив він.

На думку Андрія Ляхова, невисока активність українських компаній при виході на альтернативний майданчик (за останні 5 років усього 8 компаній залучили близько $ 700 млн.) викликана слабкою поінформованістю щодо його можливостей, а також щодо того, як компанія буде функціонувати після розміщення .

Сергій Євланчик, генеральний директор групи компаній «Укрпродукт Груп», що розмістилася в 2005 році на AIM, зазначив з цього приводу: «З виходом на IPO компанія автоматично претендує на більш високий кредитний рейтинг, отримує широкі бізнес контакти і фактично стає перевіреної точкою входу в Україну для інвесторів, які раніше не працювали в країні».

У продовження розмови про проблеми, з якими стикаються Українські компанії, що планують виходити на зовнішні ринки, керуючий партнер аудиторської компанії «Бейкер Тіллі Україна» Олександр Почкун зауважив: «Однією з істотних проблем, що перешкоджають активному виходу вітчизняних компаній на IPO, є їх неготовність розкривати інформацію про себе за міжнародними стандартами, а також брак кваліфікованих фахівців у сфері підготовки фінансової звітності ».

Учасники круглого столу вважають, що, за належної законодавчої підтримки розвитку фондового ринку з боку держави, а також зі стабілізацією політичної ситуації в Україні, вже до 2011 року обсяги розміщень українських компаній на світових майданчиках можуть перевищити докризові показники.