Щоб залучити та втримати найкращих працівників, компанії мають перетворитись з просто роботодавців на партнерів. Показати, що компанія турбується про людей, які у ній працюють, допоможуть програми підтримки та розвитку.

Застрахуйте ваших співробітників

Страхувати своє життя чи майно в Україні не прийнято, хоча в інших країнах це звична справа. Крім того, навіть якщо людина хоче придбати страховку, вона може бути занадто дорогою для неї. Тому запропонувати співробітникам страхування за рахунок компанії — чудовий спосіб підвищити їх лояльність. Ви можете надати працівникам декілька програм або видів страхування на вибір: страхування авто, помешкання, здоров’я чи чогось іншого, що важливе для працівника, — наприклад, домашнього улюбленця. Страхові компанії зазвичай надають знижки корпоративним клієнтам.

Інвестуйте в їх розвиток

Розвиток робітника — розвиток компанії. Відправляйте своїх співробітників на курси, де вони зможуть покращити свої професійні навички. Ще один спосіб підвищити їх ефективність — започаткувати власну освітню програму. Можна просто відшкодувати витрати на важливі для працівників курси: іноземної мови, ведення переговорів тощо. А якщо ви укладаєте довгострокові угоди із навчальними центрами, вони можуть підлаштувати програми спеціально для потреб вашої компанії.

Саме такий шлях ми обрали в Baker Tilly. Більше того, окремі програми розвитку для наших співробітників перетворилися на масштабний проект — Освітній центр, де ми навчаємо всіх, хто виявить бажання. У Освітньому центрі можна отримати знання у сфері фінансового аналізу, управлінського обліку, оподаткування, бюджетування та корпоративних фінансів.

Підтримайте працівників юридично

Надання юридичних консультацій — ще один чудовий спосіб допомогти колегам. Всім нам час від часу доводиться звертатися до юристів з особистих питань. Наявність зручної, надійної та доступної юрконсультації від своєї компанії значно полегшить життя людей, оскільки вони знатимуть, до кого звертатися, і будуть впевнені у якості послуг. Їх обсяг може бути різним: від справ тільки за певним видом правовідносин до звернень з будь-яких питань.

Станьте їх фінансовою опорою

Люди сьогодні мають багато фінансових проблем. Ви можете стати додатковою фінансовою опорою для ваших співробітників і взяти частину витрат на себе. Наприклад, можна надавати фінансову підтримку співробітникам з дитиною або покривати певну категорію витрат на неї, на кшталт спортивної секції. Іноді людям доводиться доглядати за батьками або близькими, і підтримка з боку компанії була б не зайвою. Крім того, у вас напевно працюють декілька працівників, що виплачують кредит на житло або техніку. Ви можете підвищити їх лояльність, якщо візьмете частину виплат на себе.

Передбачте можливість індивідуальної допомоги

Щоб заохотити своїх співробітників, не обов’язково створювати повномасштабні корпоративні програми. Можна допомагати їм поодинці. Протягом життя ми стикаємося із найрізноманітнішими проблемами і часто не знаємо, як їх вирішити. Нехай робота стане для працівників також і місцем, куди вони можуть звернутись за допомогою. Терміново необхідна довгострокова відпустка через хворобу родича? Надайте її. Проблеми із житлом? Допоможіть винайняти нове хоча б на деякий час. Через напружену роботу у когось зі співробітників почались проблеми із нервами? Оплатіть заняття із фахівцем. Варіантів проблем і їх вирішення може бути купа.

Сама лише висока зарплата не перетворить ваших співробітників на згуртовану команду професіоналів. Людині потрібно відчувати, що вона важлива для інших. Створіть на роботі такі умови, щоб співробітники бачили, що керівництво їх цінує, готове інвестувати у розвиток, підтримати у складних ситуаціях. Тоді знайти кваліфіковану людину стане простіше, а у наявних працівників виникатиме менше бажання змінити роботу.