У наш час все більше споживачів вимагають від компаній більшої прозорості та активної участі у вирішенні соціальних, культурних та екологічних проблем. Завдяки цьому роль корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) у сучасному діловому світі зростає. Бізнес, який її ігнорує, ризикує втратити прихильність клієнтів та залишитись без співробітників.  

Мета корпоративної соціальної відповідальності позитивний вплив на оточення

Відповідальність перед оточенням означає для бізнесу турботу про те, які саме наслідки має його діяльність. Для цього компанії аналізують свої бізнес-процеси та адаптують їх під культурні та соціальні проблеми таким чином, щоб сприяти їх вирішенню. Моделі КСВ часто передбачають допомогу людям із незначними ресурсами чи взагалі без них. Проте вони допомагають розвивати не лише світове суспільство, а й власне бізнес — сьогодні більшість світових фінансових установ пропонують спеціальні умови фінансування тим підприємствам, які активно впроваджують корпоративну соціальну відповідальність.

Однак важливо розуміти, що КСВ відрізняється від благодійності. За умови належного впровадження, соціальна відповідальність стає обов’язковою частиною цінностей компанії та її корпоративної культури: вона присутня у місії та посланні організації, а також займає суттєве місце в маркетингу та рекламі. Якщо компанія вже застосовує свою модель соціальної відповідальності, то її просування піде бізнесу тільки на користь. У свою чергу, спроби просто імітувати турботу про оточення лише зашкодять репутації.

Ігноруючи соціальну відповідальність, підприємства ставлять під удар свої фінансові результати та вартість бренду у майбутньому. Погана соціальна та екологічна репутація може надзвичайно негативно вплинути на прибутковість та успіх компанії, адже сучасні споживачі хочуть витрачати свої гроші на продукти та послуги тих компаній, які слідують тим же етичним принципам, що й вони самі.

Найвідоміші компанії світу активно впроваджують соціальну відповідальність

За програмою корпоративної відповідальності “5×20” компанія Coca-Cola збирається до 2020 року найняти на роботу п’ять мільйонів жінок у країнах, що розвиваються. Це допоможе не тільки жінкам у місцях розташування заводів Coca-Cola, а й їхнім громадам, оскільки компанія прагне поліпшити освіту всіх своїх працівників та зробити медичні послуги доступнішими загалу.

Компанія Visa співпрацює з органами місцевого самоврядування та неприбутковими організаціями для того, щоб люди, які раніше не мали доступу до банківських та фінансових послуг, нарешті змогли скористатися їхніми перевагами. Фонд Білла та Мелінди Гейтс установив, що це допомагає малозабезпеченим громадянам краще розпоряджатися своїми фінансами у скрутні часи, накопичувати активи та інтегруватися у глобальну спільноту.

Міленіали звертають особливу увагу на соціальну відповідальність бізнесу  

Кількість споживачів, що належать до покоління Y та Z, вони ж міленіали, щороку збільшується. Однією з притаманних міленіалам рис є особлива турбота про соціальні цінності, а завдяки своїй технічній обізнаності, вони легко перевіряють, наскільки та чи інша компанія їх дотримується. Міленіали вважають своїм обов’язком зробити світ кращим, тому вони не хочуть мати справу з компаніями, які не дбають про довкілля і людей.

Для представників покоління Y та Z привабливість компанії як роботодавця сильно залежить від її корпоративної відповідальності. Як показало опитування Deliotte, 70% міленіалів, приймаючи рішення про влаштування на роботу до певної компанії, брали до уваги її внесок у соціальну відповідальність. Незабаром це покоління становитиме більшість робочої сили, тому запровадження КСВ перестає бути питанням залучення найталановитіших працівників, та переходить до категорії загального бізнес-атрибуту. Міленіали хочуть не просто споживати продукти та послуги компаній, що мають програми КСВ, вони хочуть бути частиною цих соціальних та екологічних змін на краще.

Корпоративна соціальна відповідальність — вже не просто бізнес-тренд чи примха регуляторних органів. Тепер це необхідний атрибут будь-якої компанії, що хоче залишатися актуальною для нових поколінь і допомагати людям, одночасно збільшуючи власний дохід та ефективність.

 

Baker Tilly Ukraine піклується про розвиток українських компаній та доступність фінансування для них, тому розробила ряд послуг із запровадження сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності. Крім того, ми також допомагаємо компаніям ділитися своїми успіхами у цій галузі за допомогою звітів.  Для цього Baker Tilly Ukraine регулярно проводить тренінги, де навчає складати звіти у сфері сталого розвитку за всесвітнім стандартом GRI.