ЄС – третій за ростом напрямок українського експорту

За одинадцять місяців 2017 року Україна збільшила експорт до ЄС на 30,4%. Наші підприємства продали товарів на суму $15,9 мільярдів — на 3,7 мільярда більше, ніж у 2016-му. Більше виросли лише продажі до США й Австралії з Океанією: 59,8% і 304,4% відповідно. Усього до країн ЄС ми відправляємо 40% свого експорту. Це вчетверо більше, ніж до Росії — наступного за цим показником напрямку.

До ЄС Україна експортувала третину всіх продуктів

Експорт аграрної та харчової продукції до ЄС склав $5,2 мільярда — третина всього експорту продуктів. Це на 38,2% більше, ніж минулого року. Такі показники дозволили Україні потрапити до десятки найбільших експортерів харчових продуктів у ЄС. Досягти цього дозволило збільшення постачання ріпаку і його насіння (на 72%), кукурудзи (на 57%) та соняшникової олії (на 23%).

Нідерланди — найбільший в ЄС покупець української агропродукції

За перші вісім місяців 2017 року Україна продала Нідерландам товарів на $762,8 мільйона — найкращий показник серед країн ЄС. Частка Нідерландів в українському експорті агропродуктів до Європи склала 18,4%. У топ-5 також потрапили Іспанія (14,4%), Польща (13,3%), Італія (11,8%) і Німеччина (10,3%).

Україна експортувала до ЄС третину послуг

За перші дев’ять місяців 2017 року експорт послуг з України зріс на 10% — до $7,7 мільярда. До Європи ми експортуємо 31,2% усіх послуг. Найчастіше європейці користуються українськими транспортними та комп’ютерними послугами, а також послугами з переробки товарів.

У 2017 році почався процес збільшення безмитних квот

13 вересня Європарламент надав Україні додаткові торгові преференції на три роки, тобто збільшив початкові безмитні квоти на деякі продукти. Квоту підняли на мед, крупи й оброблене зерно, овес, оброблені томати, пшеницю й борошно, кукурудзу, ячмінь.

Україна приєдналася до COSME

У березні 2017 року Україна приєдналася до європейської програми «Конкурентоспроможність підприємств малого й середнього бізнесу (COSME) 2014-2020». Бюджет програми — 900 мільйонів євро, які надають у вигляді грантів і фінансування для розвитку підприємництва. Тепер український бізнес може шукати європейських партнерів, отримувати консультації, брати участь у тренінгах.


COSME вже відкрила українським виробникам доступ до Enterprise Europe Network. Ця інформаційна мережа об’єднує 50 тисяч підприємств з 66 країн. Завдяки EEN українські виробники отримали доступ до бази підприємств, можливостей наукового співробітництва, консультацій, допомоги з інноваціями, інформації про зустрічі у форматі «бізнес для бізнесу».

Україна стала учасником Пан-Євро-Мед

Пан-Євро-Мед — це Регіональна конвенція про пан-євро-середземноморські преференційні правила визначення походження. Країни-учасники конвенції можуть використовувати для виробництва товарів сировину й комплектуючі один одного, а не лише свої, зберігаючи при цьому преференційні умови експорту. Конвенція спростить постачання до ЄС, дозволить повніше використовувати експортний потенціал України та зміцнить торговельні зв’язки з Євросоюзом. Особливо вона допоможе нашій легкій промисловості й металургії.

Очікується, що Пан-Євро-Мед почне працювати для нашої країни в перші місяці 2018 року. Усього в конвенції беруть участь 42 країни, серед яких — усі держави ЄС.

export inphographic