Робити все самому чи взагалі не занурюватися в процеси, контролювати кожний крок колег або повністю покладатися на них, думати тільки про ціль та не звертати увагу на людей — надзвичайно розповсюджені помилки як менеджерів-початківців, так і досвідчених управлінців.

1. Не делегувати завдання та надмірно контролювати колег

Найтиповіша помилка починаючих менеджерів. Спочатку їх може здивувати те, що поставити завдання іноді складніше, ніж виконати його самому. Однак комунікації — це дійсно складне завдання, а в інтелектуальній праці зробити все самому часто простіше, ніж пояснити іншому.

У такій ситуації звична помилка менеджера — почати робити все самотужки. Особливо коли наближається дедлайн. Часто менеджери себе виправдовують тим, що “зараз не час вчити інших — треба просто зробити справу”. І в наступному проекті або кварталі опиняються в тій же ситуації. Проте це шлях в нікуди. Необхідно зібрати волю в кулак і не брати на себе завдання виконавців. Як би спокусливо це не виглядало. Ключова компетенція керівника — досягати результату не самому, а зі своєю командою.

І головне в цьому — довіра. Якщо ви вже дали завдання, дайте співробітнику можливість впоратись із ним самотужки. Не допускайте ситуації, коли керівник начебто віддає завдання виконавцю, але при цьому хоче бачити мало не погодинний план і постійно стежить за його виконанням. В цій ситуації працівник не відчуває себе відповідальним за результат. Керівник делегував йому виконання, але не відповідальність. Тому контролюйте не виконання завдання, а його хід — запитуйте, чи дотримуються строки, чи потрібна допомога тощо.

2. Не цікавитись деталями процесів та ходом справ

Це інша крайність, зворотна до попередньої. Деякі керівники взагалі не занурюються в бізнес, а займаються лише стратегіями і культурою організації. Це так само погано, як і попередня помилка. Хорошому керівнику потрібно знати, як працює бізнес, в деталях — керівник металургів сам обов’язково присутній на виробництві, а керівник програмістів повинен розбиратися в коді. Але не намагайтеся зробити всю роботу за своїх співробітників: рано чи пізно ви упретесь в природні обмеження, а команду при цьому не розвинете.

Крім цього, не варто також повністю передавати співробітникові і виконання, і відповідальність. Як менеджер ви маєте цікавиться ходом проекту та виконанням завдання. Інакше виконавець не відчуватиме, що завдання важливе для керівника, не матиме можливості спитати поради та не отримуватиме зворотний зв’язок. В результаті він буде припускатись дрібних помилок, втрачатиме час та мотивацію.

3. Зосереджуватись на результаті, а не на розвитку людей

Будь-який проект і будь-яке завдання — це перш за все можливість навчитися чомусь новому, а не тільки досягти результату. Під час планування проекту і підведення підсумків хороший менеджер завжди звертає увагу на те, які нові знання і навички може отримати чи отримав кожний член команди. І тоді навіть невдалий проект стає корисним. Не забувайте, що вашим співробітникам для хорошої роботи потрібно отримувати нові знання та ходити на конференції для обміну думками із колегами.

Довіряйте своїм співробітникам — давайте їм завдання для самостійної роботи та час від часу цікавтеся ходом їх виконання, проте не зловживайте надмірним контролем.