Співробітники, самі того не помічаючи, створюють можливості для оптимізації. 69% великих компаній, які брали участь в дослідженні High-Impact People Analytics, використовують масиви даних про переміщення й поведінку співробітників для аналізу та вироблення рішень.

Отримати інформацію про персонал стало просто


Перша робота з аналітики персоналу з’явилася в 1911 році та стосувалася співробітників металургійних підприємств. Минуло понад 100 років, але ця методика стає лише актуальнішою. Перш за все тому, що нові технології дозволяють збирати набагато більше точної інформації. Електронний пропуск, відеокамери, датчики тепла, системи розпізнавання обличчя та голосу, корпоративна пошта й месенджер все це щодня дає масу інформації, залишається лише її інтерпретувати. Технології дозволяють швидко обробляти великі обсяги даних.

Відстежувати не означає стежити


Аналітика персоналу не має відношення до стеження і втручання в приватне життя. Це не читання особистої пошти й не прослуховування дзвінків це збір інформації та аналіз Big Data. Саме тому використання аналітики персоналу обмежене досить великими компаніями. Важливо дотримуватися пропорційності в отриманні інформації та захисті права на недоторканність особистого життя. При дотриманні цього правила проблем із законом виникнути не повинно.

Збирайте якомога більше інформації


Компанії намагаються збирати максимально можливий обсяг інформації, наприклад, про переміщення співробітників, їхній настрій, аналізують поведінку в соцмережах, потоки електронної пошти. Аналізом соцмереж і пошти займається штучний інтелект, виявляючи слова та фрази, які визначені відділом HR як ключові. Згідно Sierra-Cedar 2017 HR Systems Survey, програми, які здійснюють аналітику персоналу, мають першочергове значення для поліпшення роботи HR-відділів компаній.

Використовуйте інформацію для прийняття рішень


Отримавши інформацію, необхідно її використовувати інакше навіщо її збирати. І це може робити не лише HR-відділ, але й практично будь-який інший. Варіантів використання такого аналізу безліч. В одній з компаній визначили, що крадіжки завжди відбуваються навколо одного й того самого місця, і таким чином виявили джерело “поганої” поведінки. В іншій компанії спостерігають за настроєм співробітників і визначають, у яких командах і відділах є високий рівень ризику. Є приклади вдалого використання в аналізі штучного інтелекту в одній з компаній штучний інтелект розсилав менеджерам листи з питаннями, і на підставі їх відповідей давав рекомендації, що дозволило збільшити ефективність управління на 8%. Компанії, що мають кілька філій, можуть порівнювати, чим відрізняються співробітники в кожній з них, і зрозуміти, які чинники можуть впливати на ефективність.


Найкраще використання інформації про персонал — конкурентна перевага


Маючи технічні можливості й збираючи масив інформації про своїх співробітників, необхідно пам’ятати: чим більше користі з неї вдасться витягти, тим ефективнішою буде компанія. На думку аналітиків, розвиток аналізу персоналу триватиме довгі роки.

Аналітика персоналу стає стратегічною конкурентною перевагою. Компанії, які будуть розвивати цей напрям, зможуть перевершити суперників використовуючи свої трудові ресурси найкращим способом.