Сформовані у надзвичайних умовах: 10 головних трендів споживання 2018 року

12 бер. 2018

У США та Україні люди знайомі з кризами й тероризмом, вони активно користуються соціальними мережами, цінують особисту свободу й хочуть бути почутими. Суспільство відчуває цінність кожної людини, кожного окремого “Я”. Хоча кожна людина — це унікальний споживач, персональний тренд, американські дослідники виділили 10 головних трендів споживачів. Найімовірніше, не оминуть вони й Україну.


Я споживаю відповідально

Головна теза споживача у 2018 році — розумне споживання. Навіщо винаймати власне житло та витрачати гроші, якщо можна жити з батьками? Навіщо йти на дискотеку й витрачати час на розваги, якщо можна провести його з родиною і друзями? Навіщо пити алкоголь, коли можна займатися йогою та піклуватися про своє здоров’я? Все більше людей відмовляється від шкідливого споживання. Виробникам багатьох продуктів, наприклад, алкоголю, доведеться провести чималу роботу, щоб зламати цей тренд або обернути його на свою користь.


Growth Index of Global Volume Sales of Beers


Я не хочу володіти, але бажаю користуватися

Володіння майном зменшує особисту свободу — таку думку висловлюють багато молодих людей. Згідно з дослідженням 2016 року, 46% тих, хто народився у 2000-х, так зване покоління Z, сильно цікавилися орендою товарів: зокрема орендою обладнання для тренування і фітнесу цікавилося 19% респондентів, автомобілів — 16%, електроніки — 15%, одягу — 10%. Власний автомобіль чи нерухомість більше не є пріоритетною важливістю — людина може дістатися до місця призначення за допомогою Uber й орендувати бажану квартиру в будь-якій частині світу за допомогою Airbnb. Це лише два приклади компаній, які задовольняють потребу користуватися без необхідності володіти.


Percent of respondents Using On-Demand Services via Mobile at least Once a Week


Я — споживач і активіст

Цей тренд стосується людей, які активно користуються соцмережами. Людина більше не залишається сам на сам із брендом — утворилася колективна сила споживачів. У Сполучених Штатах 46% споживачів висловлюють свою думку про бренд онлайн, а якщо про компанію є погані відгуки, 65% користувачів будуть додатково вивчати її товар, а вивчивши — дадуть свій відгук про неї. Компаніям вкрай важливо працювати з покупцями в соціальних мережах, а працівникам і керівництву — над своїм власним іміджем, щоб не спровокувати хештег на кшталт #GrabYourWallet, яким закликали до бойкоту компаній, пов’язаних із Дональдом Трампом. Очікується, що тренд буде посилюватися зі збільшенням кількості користувачів соціальних мереж. У січні 57% українських інтернет-користувачів заходили в Facebook і 15% — у Twitter.


Percent of respondents Visiting or Updating Social Media at Least Once a Week


Я — особливий. Це доводить ДНК

Нині вчені спроможні, використовуючи лише краплю крові, розробити карту генетичного коду людини й пояснити, що вона означає. Компанія 23andMe провела близько мільйона аналізів і проконсультувала всіх, хто взяв участь у дослідженні, про їх фізіологічні особливості та ймовірні генетичні хвороби. Інші компанії на підставі генетичного аналізу визначають спроможність організму спалювати жир, витримувати дію кофеїну, засвоювати вітаміни та багато іншого. Для кожної людини може бути розроблена персональна дієта та план необхідних фізичних навантажень. Поки ще не до кінця зрозуміло, наскільки важливим буде дотримання порад, наданих на підставі генетичного аналізу, але враховувати цей тренд доведеться — щонайменше фармацевтам і виробникам харчових продуктів.

 

Global Sales in Selected Health and Beauty Categories


Я вільно споживаю і заробляю

Споживання стає більш гнучким, і заробляти люди теж бажають гнучко — близько половини респондентів Global Consumer Trends Survey 2017 виявили бажання працювати на себе. Ці люди відмовляються від традиційних компаній і робочих місць, а значить і певної фінансової стабільності, але отримують натомість бажану свободу.


Importance of Being Self-Employed vs Financial Security


Головним помічником самозайнятих став інтернет. Бум стартапів підтверджує, що люди готові реалізувати свої таланти та брати на себе ризики. А безліч маленьких компаній можуть скласти конкуренцію традиційним лідерам ринку, яким доведеться стати більш гнучкими, для того, щоб не втратити своїх найкращих працівників, які вже готові працювати на себе.


Спочатку я бажаю спробувати

Пропозицій стає дедалі більше, але різниця між ними може бути не помітною з першого погляду. Споживачі бажають зробити усвідомлений вибір, наприклад, замовляють кілька товарів різного кольору, і повертають ті, що сподобалися найменше, тобто бажають спочатку спробувати. Це призводить до додаткових витрат виробників. Компанії реагують на новий тренд, у тому числі використовуючи доповнену реальність — IKEA запустила додаток Ikea Place, який дозволяє покупцеві побачити, як виглядатимуть їхні меблі у вашій квартирі ще до покупки.


Shopper Preferences


Я хочу знати, як ви це робите

Частина споживачів настільки зневірилась у тому, що говорять компанії, що бажають знати якомога більше про тих, у кого купують, і в кого працюють. Якщо вони не отримують бажаного, то звертаються до незалежних джерел інформації. Цим людям не досить відповіді у соціальних мережах чи прес-релізу на вашому сайті, вони вимагають безпосередніх доказів якості роботи, на кшталт відео з виробничої ділянки чи сертифіката незалежного аудитора.


Respondents That Only Buy from Copmanies and Brands They Trust


Споживачі бажають вірити компаніям і вимагають від них найбільшої прозорості. Проте це може зробити бізнес вразливим, особливо, якщо йому є що приховувати. Щоб встановити атмосферу довіри, доведеться бути відкритим для споживачів, чесним із ними.  


Я хочу індивідуальний продукт. Можливо, зроблю його сам

Такі споживачі бажають відрізнятися, бути унікальними, робити індивідуальний вибір, але водночас хочуть, щоб інші люди підтримували цю індивідуальність. Вони бажають брати участь у створенні продукту: чи це буде вибір кольору, чи навіть самотужки зроблена деталь — людина хоче відчувати свою креативність і причетність до створення товару чи послуги.


Respondents Wanting to to be Distinct and Considered by Others to be Doing Well


Я мешкаю з сусідами не лише заради економії

Люди хочуть розділяти не лише місце проживання, а й інтереси та цінності. Вони заощаджують гроші й заразом отримують задоволення від спілкування. Ми вже звикли до коворкінгів, але приходить час, коли з’являються простори для спільного життя. Компанія WeLive заснувала такі у Вашингтоні й Нью-Йорку. Очікується, що в 2018 році вона отримає 21% доходу материнської компанії WeWork, яка коштує 20 мільярдів доларів.


Rented Households in the US


Я споживаю лише необхідне

Після низки криз, споживачі втратили впевненість у своїх фінансових можливостях, а багато з них опинилися за межею бідності. В Японії люди відвідують магазини “все по 100 єн” (це близько 25 гривень), а у Франції в 2016 році прийняли закон, що зобов’язує супермаркети віддавати їжу, що не була вчасно продана, бідним. Актуальними є магазини, які торгують вживаними речами, й ті, які дають максимальні знижки.


Low-income Respondents Intending to increase Visits to Discount Stores in the Next 12 Months


Генрі Форд казав, що клієнт може отримати автомобіль того кольору, який захоче, якщо цей колір — чорний. Ця теза допомогла компанії Форда стати лідером автомобілебудування на початку 20 сторіччя. Але на початку 21 сторіччя йому, скоріше за все, довелося б сказати: “Клієнт може отримати автомобіль в оренду й пофарбувати його у бажаний колір. Зазначимо, що при виробництві не постраждала жодна тварина. Лайк, шер, ретвіт, будь ласка.” Чи спрацювало б це? Точно невідомо, але, що знаємо напевно — побажання споживачів більше не можна ігнорувати.


 


Пов'язані новини



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад