Директор з управління щастям: новий тренд

15 бер. 2018

У минулому році IG Metall зажадала скоротити робочий час і збільшити на 6% заробітну плату для 3,9 мільйона робочих. Переговори з німецькими роботодавцями все ще тривають і, в ідеалі, повинні привести до скорочення робочого часу з 35 до 28 годин на тиждень. Найбільша профспілка Німеччини погрожує влаштувати страйк, якщо вимоги про поліпшення умов роботи та життєвого рівня не будуть виконані.


Тим часом у Великобританії середня кількість робочих годин на тиждень для працівника на повній ставці становить 37,3 години. На відміну від Німеччини чи країн Північної Європи, в англійців немає профспілок і громадських органів, уповноважених вести переговори, тому всі питання добробуту працівників знаходяться в руках приватних роботодавців і бізнесменів.

Робота з комфортом збільшує рівень задоволення від життя

Щасливі співробітники = щасливі клієнти = успішний бізнес. Така бізнес-модель гідна наслідування, оскільки дослідження різних мотиваційних схем для співробітників (починаючи від гнучкого робочого графіка, закінчуючи підтримкою психічного здоров'я і матеріальною винагородою) показують, що впровадження різних видів заохочень допомагає підвищити рівень лояльності співробітників до компанії, скоротити перепрацювання й збільшити продуктивність праці.


Опитування, проведене на порталі YouGov, показало, що відсутність здорової атмосфери на роботі має далекосяжні побічні ефекти. Співробітники, невдоволені своєю роботою, як правило, більш байдуже відносяться і до громадського життя в цілому. Особливо до цього схильні молоді люди у віці 25-34 років.


Попри те, що все більше підприємств враховують при роботі з персоналом питання комфорту на робочому місці, підхід постійно змінюється і часто не існує єдиної стратегії. Згідно з дослідженням, проведеним Chartered Institute of Personnel and Development, тільки у третини опитаних компаній існувала офіційна програма поліпшення добробуту персоналу; у менш, ніж половини (43%) респондентів дане питання значилося на порядку денному для керівників вищої ланки.

Добробут співробітника  це корпоративна культура

Для підвищення ефективності програм поліпшення добробуту персоналу, вони повинні стати частиною корпоративної культури й починатися з грамотного управління людьми й поведінки керівників. Вища керівна ланка має бути прикладом впровадження інновацій, інакше вони не будуть сприйняті співробітниками. Директорам необхідно задавати тон культурі всієї організації.


Наприклад, Лоуренс Джонс, виконавчий директор хмарно-обчислювальної хостингової компанії UKFast у Манчестері, значно поліпшив життя своїх співробітників, запропонувавши їм послуги з догляду за дітьми, що дозволило поєднати робочі цілі з сімейними та особистими. Крім цього, для працівників у компанії відкритий тренажерний зал, а за десятирічну службу нараховується додаткова премія.


Коли підприємство починає розширюватись, вищі керівники віддаляються від простих співробітників, що призводить до складнощів у взаємодії та розумінні потреб окремих працівників. Необхідно створювати таку культуру, в якій співробітників будуть слухати й впроваджувати їхні пропозиції в життя.


Експерти сходяться на думці, що питання здорового робочого середовища й комфорту співробітників повинні виноситися за межі компетенції вищого керівництва. Співробітники потребують автономії та можливості вільно розповісти про те, які проблеми чи складності виникають в їхній роботі. Ключовим компонентом хороших відносин у компанії є грамотно вибудувана комунікація.


Вище керівництво може допомагати HR-відділу, просуваючи нововведення власним прикладом: якщо пропонується ввести гнучкий графік, керівники повинні показати, що вони теж беруть участь в цьому процесі.


HR може зіграти важливу роль в добробуті співробітників, якщо його увага зосереджена не лише на політиці компанії й правилах, але і на людях. Надто велика увага приділяється дотриманню норм, а не особистостям і їх взаємодії один з одним, відбувається заміщення справжньої уваги на фіктивну.

Щастя по-українськи: робота в філіях іноземних компаній

В Україні про співробітників поки що більше піклуються в філіях закордонних компаній, але усвідомлення необхідності турботи про персонал поступово приходить і до співвітчизників.


За даними дослідження World's Most Admired Companies, проведеного в нашій країні Hay Group, людей приваблює не стільки висока зарплата, скільки умови роботи в цілому. Люди прагнуть одержати не стільки гроші, скільки перспективи: кар'єрний ріст, додаткове навчання новим навичкам і обмін корисною інформацією серед колег; великим бонусом є гнучкий графік роботи.


Не варто компаніям забувати й про тімбілдінг і корпоративні свята.


Якщо цим все обмежиться, існує великий шанс втратити співробітників на етапі, коли особистісний ріст досяг певного рівня, і людина починає прагнути до поліпшення свого матеріального становища. За даними дослідження, в Україні плинність кадрів становить більш як 50%.


У випадку з нашими реаліями, людям, які пропрацювали в філіях іноземних компаній, іти особливо нікуди — вітчизняні роботодавці, за відгуками працівників, переважно не надто піклуються про комфортну робочу атмосферу.


Однак з огляду на тенденції, у найближчому майбутньому для того, щоб залучити кваліфікованих працівників, доведеться постаратися створити відповідні умови праці й все ж найняти директора з управління щастям.


via



 


Пов'язані новини



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад