5 правил формування корпоративної культури віддалених команд

19 черв. 2018

Робочі колективи, члени яких працюють дистанційно, відомі також під назвою «розподілені команди». Функціонування таких компаній абсолютно не залежить від локації співробітників: виконання спільних завдань не потребує їхнього одночасного перебування в офісному приміщенні чи навіть в одному часовому поясі.


У багатьох випадках члени віддалених команд навіть не знайомі один з одним. Однак завдяки сучасним практикам управління та правильному підбору онлайн-інструментів, дистанційна робота може бути продуктивнішою за стандартний офісний варіант.


Як і будь-яка нова практика, функціонування розподілених команд стикається з непередбачуваними викликами та проблемами. І одне з найважливіших питань, які постають перед керівниками, як сформувати корпоративну культуру компанії, працівники якої ніколи не зустрічалися персонально? Дехто не розуміє, навіщо взагалі це потрібно робити, тож почнемо з головного.

Корпоративна культура підвищує мотивацію та працездатність

Грамотне формування корпоративної культури допомагає мотивувати персонал, що позитивно впливає на продуктивність та якість праці, підвищує рівень взаємодії з клієнтами. Вмотивовані співробітники більш ефективні та лояльні до своїх працедавців.


Ознакою погано розвиненої корпоративної культури є відсутність командного духу: взаємодія між членами колективу переходить у формат обговорення пліток, перекурів, часто проявляється у вигляді недружньої конкуренції. Усе це призводить до зниження продуктивності праці, загрожує високою плинністю кадрів. Утримання незацікавлених працівників виливається у значні фінансові втрати як для компанії, так і для економіки загалом.

Просувати корпоративну культуру у віддалених командах складно, але можливо

Очевидно, що будувати зв’язки між людьми, які кожного дня перебувають в одному місці в один і той же час, значно легше. Збір офісних співробітників для походу в кіно чи на келих пива після роботи потребує мінімального планування.


Що стосується віддаленої команди, просувати елементи корпоративної культури значно складніше, хоча цілком можливо. Нижче наведено чинники, які потрібно брати до уваги, плануючи розвиток корпоративної культури розподіленого колективу.

  • Люди фізично не мають змоги зустрічатися.
  • Не всі працюють в одному часовому поясі.
  • Дехто використовує для роботи спільний простір — коворкінг чи кафе, тож не може голосно говорити чи активно рухатися.
  • Швидкість інтернету у різних користувачів може відрізнятися.

Інвестувати у віддалену команду доцільно

Незважаючи на вказані вище труднощі, розподілені команди мають низку переваг, серед яких зменшення накладних та загальних витрат — на оренду приміщення, обладнання робочих місць, закупку канцелярії, питної води та ін. Крім того, співробітники, що працюють дистанційно, відчувають менше стресу та загалом більше задоволені умовами праці. Вони рідше змінюють роботу, ефективніше працюють. А якщо члени команди перебувають у різних часових поясах, це дозволяє забезпечити клієнтський сервіс у режимі 24/7 без нічних змін та наднормових виплат.


Аналіз ситуації на ринку праці демонструє тенденцію до збільшення числа фрилансерів та віддалених працівників. Тож якщо ви плануєте залучати до проектів «віртуальних» спеціалістів, необхідно пропонувати таку бізнес-модель, що відповідає їхнім вимогам.


industries 2012 and 2016

Правила формування корпоративної культури віддалених команд

Як уже згадувалося, справа це нелегка, однак варта зусиль. Командна культура відображається у професійній етиці: скільки енергії та часу людина вкладає у свою роботу, наскільки вона доброзичлива з колегами та клієнтами, чи здатна дотримуватися встановлених стандартів без зовнішнього контролю.


Згідно з дослідженнями, віддалені працівники від самого початку більш вмотивовані, ніж їхні офісні колеги. І якщо ви зможете зацікавити їх корпоративними цінностями, то отримаєте справді висококласну команду професіоналів. Для цього достатньо дотримуватися простих правил.


1.  Проводьте віртуальне «спілкування біля кулера»


Кулер (або кавоварка) — це найпопулярніше місце зустрічі офісних працівників, у яких є можливість поділитися новинами за чашкою чаю або кави. Віддалені співробітники також повинні мати простір для онлайн-розмов на персональні теми. Не обмежуйтесь обговоренням лише робочих питань, обмінюйтеся новинами та дізнавайтеся більше одне про одного. Таким чином можна отримати не тільки корисну інформацію про те, якими онлайн-інструментами та методами користуються інші працівники, але й віднайти спільні захоплення чи інтереси.


На початку знайомства доречним буде використовувати практику «розтоплення льоду» — наприклад, запропонувати кожному учаснику сфотографувати своє робоче місце чи вид з вікна. Це допоможе зав’язати розмову, зробить спілкування більш невимушеним.


shoes

Джерело: Lucid


2.  За нагоди зустрічайтеся персонально


Звісно, не всі члени команди мають таку можливість, особливо на початку спільної роботи. Однак жодні розмови онлайн не здатні повноцінно замінити реальні зустрічі. Збиратися зручно в коворкінгах, де є швидкісний інтернет, обладнаний робочий простір та можливість для комфортного спілкування.


3.  Придумуйте командні активності, які зближують


Це може бути одноразова акція — наприклад, разом вирізати гарбуз на Хелловін. Або більш серйозні виклики: вивчення пози з йоги чи біг 3 км щодня протягом місяця. Наприкінці встановленого терміну кожен учасник підбиває підсумок: скільки днів він протримався та скільки км пробіг загалом. Важливе доповнення — участь повинна бути тільки добровільна, без силування. Такі завдання породжують теми для розмови, допомагають команді отримати просту спільну мету.

4. Надавайте підтримку всередині команди

Американський стартап Zapier має свою фішку: кожен працівник, навіть на керівних посадах, проходить чергування в клієнтській підтримці. Такий підхід забезпечує високий рівень обслуговування, допомагає команді краще зрозуміти продукцію чи сервіси компанії, покращує ставлення до роботи постійних працівників відділу.

Спілкуючись із клієнтами, кожен працівник починає глибше розуміти їхні проблеми, стає більш клієнтоорієнтованим.

5. Слідкуйте, щоб бізнес-процеси були максимально прозорі

Це правило справедливе для всіх колективів, але особливо важливо дотримуватися його, працюючи з віддаленими командами. Кожен співробітник повинен мати можливість бачити всі наявні проекти, а також розуміти, хто за що відповідає. Для цього є спеціальні програми спільного доступу, що дозволяють членам команди приєднуватися до роботи над проектом або ж вносити свої коментарі.


Віддалена робота передбачає низький рівень особистих комунікацій, однак нехтування розвитком корпоративної культури може мати негативні наслідки. Тож заохочуйте співробітників спілкуватися на життєві теми, організовуйте спільні вилазки та активності. Адже члени команди, які розділяють цінності компанії, працюють продуктивніше та більше переймаються репутацією компанії.



 


Пов'язані новини



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад