Навіть якщо ви керівник вищої ланки, зізнайтеся: напевно, напередодні відпустки ви починаєте більше часу проводити в інтернеті, вивчаючи особисті питання.

Одне з досліджень стверджує, що влітку продуктивність праці падає в середньому на 20%. У теплий сезон завжди гостро постає питання: як утримати працівників на робочих місцях, щоб восени не довелося практично заново набирати штат?

Змініть систему графіків робочого навантаження

Більшість компаній вимагають, щоб співробітник повідомляв про відпустку за два-три тижні. Але якщо у працівників є можливість прийняти рішення про відпочинок за два-три дні до наміченої дати, вони будуть витрачати менше часу на мрії і хвилювання.

Так, це не дуже зручно і, можливо, відділ кадрів збожеволіє, але втомлений співробітник, який не отримав відпустку в бажаний час, може зопалу звільнитися, а пошук нового професіонала обійдеться компанії дорожче, ніж зміни у графіку.

До того ж варто розглянути варіант надання людям кількох додаткових вихідних поспіль — три-чотири дні. А ще краще дозволити іноді працівникам йти з другої половини дня, щоб провести час з сім’єю на пляжі або в парку. Завдяки “половинчастій” системі співробітники все ще перебувають півдня в офісі й виконують свою роботу, вони доступні за потребою, але в них є мотивація працювати ефективніше в першій половині дня — адже потім вони зможуть приступити до своїх справ за межами офісу.

Введіть “літній час” та гнучкий графік

Є безліч спеціальностей, які передбачають можливість виконувати робочі обов’язки з будь-якого місця в будь-який час.

Замість того, щоб змушувати людей працювати весь світловий день, подумайте про те, щоб дозволити їм приходити раніше і, відповідно, раніше йти. Може виявитись, що деякі працівники виконують свої обов’язки навіть більш ефективно, коли не загнані в конкретні часові рамки.

Альтернативний варіант — дозволити співробітникам працювати додаткові години в деякі дні, щоб йти з роботи раніше в інші. Наприклад, з понеділка по четвер провести в офісі на годину довше, зате п’ятницю скоротити на чотири години.

Заохочуйте співробітників

Заохочення варто практикувати не тільки влітку, в теплу пору року вони особливо важливі. В якості мотивації можна запропонувати команді щоденні сніданки або призи за успішне завершення проектів.

Особливу увагу варто приділити не персональній, а командній мотивації — це допомагає згуртувати колектив і переводить фокус уваги на досягнення спільної мети. Крім безкоштовного харчування можна преміювати людей додатковим вихідним.

Окремо варто відзначити, що гарні призи стимулюють людей краще, ніж грошова винагорода. Це пов’язано з тим, що гроші часто йдуть на оплату комунальних послуг, побутові потреби або відкладаються на ощадний рахунок. А призи — це те, що людина може використовувати особисто для себе, тому що інших варіантів не передбачено.

Ось кілька ідей для заохочень:

  • Поїздка у відпустку. Не потрібно купувати щось дуже дороге, досить простої тижневої путівки в заміський санаторій.

  • Подарунковий сертифікат в ресторан, який можна відвідати всією сім’єю.

  • Тренінг за фахом — можливість стати краще в професійному плані.

Покажіть своїм співробітникам, що ви їх цінуєте

Незважаючи на те що ви заклопотані турботами про клієнтські забаганки, оплату іпотеки і сімейні питання, не варто забувати про демонстрацію вдячності співробітникам.

Працівникам не потрібні екстравагантні жести, їм достатньо просто знати, що роботодавець їх цінує і бачить користь, яку вони приносять компанії.

Такий вид мотивації не займе багато часу і є абсолютно безкоштовним, але принесе значні результати. Поставте собі в телефоні щоденне нагадування відзначити двох працівників і надсилайте їм смс-повідомлення або електронного листа.

Втрата хорошого співробітника вартує компаніям дорожче, ніж втрата клієнта, тому правильна мотивація колективу неймовірно важлива, особливо влітку, коли так і тягне кинути все і як слід відпочити. Однак більшість людей не захоче заради скороминущих радощів життя залишити відмінне робоче місце. Зрештою, йдуть не з роботи, а від поганих керівників.