Американська компанія Shufflrr, що спеціалізується на організації презентацій, провела опитування серед 1 500 респондентів, і результати виявилися невтішними: кожен двадцять п’ятий опитаний зізнався, що тікав з презентацій, які тривали надто довго; 25% людей засинали під час нудних лекцій, а кожному дванадцятому було настільки сумно під час бізнес-презентацій, що доводилось вбивати час за допомогою додатку для знайомств.

Слабкі презентації — це втрачені час, гроші та можливості для бізнесу. Для підприємців та власників малого бізнесу, які розраховують, що презентації допоможуть залучити нові інвестиції або великих клієнтів, презентація може стати межею, що відокремлює успіх від поразки.

З іншого боку, сильні презентації допомагають компанії виділитись серед конкурентів, зацікавити нових клієнтів і справити враження на лідерів галузі.

Що ж відрізняє якісну презентацію від неякісної?

Будь-яка презентація — це частина маркетингової політики компанії

Кожну презентацію варто розглядати не як умовний набір слайдів, а як частину загального маркетингового плану компанії. Це означає, що при підготовці кожної презентації слід враховувати глобальні цілі загалом, а не тільки для конкретного заходу.

Не варто концентруватись на тому, що станеться під час виступу, замість того слід побудувати презентацію на основі бажаних результатів, до яких вона повинна призвести.

При підготовці відповідаємо собі на такі питання:

  1. Що люди повинні запам’ятати і винести для себе з моєї презентації?

  2. Що вони мають зробити після закінчення виступу?

  3. Що я можу зробити, щоб викликати довіру аудиторії?

Останній пункт — особливо важливий, тому що презентація часто має більший вплив на людей, ніж інші форми комунікації. Це означає, що коли ви запропонуєте погану презентацію, весь інший маркетинг не зможе виправити ситуації. Якщо ви не переконали людей особисто, то ні соцмережі, ні телебачення не зможуть цього зробити.

Обираючи стратегічний підхід при створенні презентації, ви створюєте міцну підтримку для інших маркетингових активностей і налагоджуєте зв’язок з аудиторією.


Знання матеріалу зміцнить довіру до компанії

Немає нічого гіршого за спроби розібратися в темі презентації прямо по ходу справи. Якщо презентацію писали не ви особисто, то потрібно витратити хоча б трохи часу, щоб дізнатися зміст, інакше буде дуже складно говорити впевнено і невимушено, і люди зрозуміють, що ви не експерт. А якщо аудиторія втратить інтерес, довести, що вашій компанії варто довіряти, буде дуже складно.

Підготовка до презентації і впевнене знання матеріалу є ключем до успіху незалежно від теми виступу і слухачів.

Знання матеріалу тут означає не заучування тексту, а спокійне орієнтування в темі, демонстрацію розуміння того, про що ви говорите і чому хочете донести цю інформацію до аудиторії. Обов’язково треба знати:

  1. Інформацію, яку слід приховати від слухачів, в тому числі будь-яку статистику.

  2. Основну проблематику питань, що розглядаються.

  3. Цілі презентації.

  4. Відповіді на питання слухачів, які можуть виникнуть в ході виступу.

Ідеально знати текст виступу настільки добре, щоб обійтися без підглядання в підказки і розповідати так, немов ви залишилися без слайдів, з якими можна звіритися.


Зацікавити презентацією необхідно в перші моменти виступу

Перші секунди презентації визначальні для всього виступу. Саме спочатку ви повинні привернути увагу своєї аудиторії і переконати її, що продовження гідно того, щоб його слухати.

Для залучення уваги можна використовувати прості прийоми: розповісти невелику історію або анекдот, пов’язаний з темою, а потім плавно вийти на саму презентацію.

Потрібно зробити так, щоб людям було цікаво, викликати в них передчуття захвату від подальшого виступу. Якщо не знаєте, з чого почати, вбийте в Google пошукову фразу “дивовижна статистика” і назву вашої галузі там завжди знайдеться щось корисне.

Головне правило — відвертість і впевненість в собі

Припустимо, ви змогли успішно привернути увагу аудиторії, але далі вас може загальмувати страх публічних виступів і ви не зможете говорити переконливо і впевнено.

Щоб впоратися з хвилюванням, можна вибрати в залі одну людину, чиє обличчя здається вам найбільш приємним і доброзичливим, і далі звертатися начебто до неї. Не варто обирати обличчя, яке вас лякає або відштовхує проскануйте аудиторію поглядом і зупиніться на тому, хто буде вашим другом найближчі десять хвилин. Звертаючись до нього, ви зможете поширити приємну атмосферу на всіх слухачів. Розмовляйте так, якщо б ви спілкувалися в кафе або у вас вдома, уникайте шаблонних завчених фраз, будьте невимушеними.

Щоб відійти від безбарвного сценарію, не дивіться в текст, уявляйте слайди подумки і описуйте їх своїм слухачам. Якщо припинити нервувати не виходить, спробуйте усвідомити, що ви просто розповідаєте історію, а в цьому немає нічого особливого.

Насправді, найкращі презентації мають вигляд розповіді про дійсні переваги компанії, наповненої щирим захватом та ентузіазмом захопленого діяльністю працівника.

via