Designed by Freepik

Термін “штучний інтелект” (AI — Аrtificial Intelligence) породжує в уяві фантастичні кадри з роботами та кіборгами з далекого та не надто реального майбутнього. Однак насправді штучний інтелект вже тут, а його можливостями активно користуються сотні компаній у світі, отримуючи від цього суттєву вигоду.


Навіть невеликий бізнес може використовувати штучний інтелект для досягнення своїх цілей, адже завдання даного винаходу полягає в тому, щоб вирішувати складні рутинні задачі, на які люди витрачають дуже багато часу.


Це може бути аналіз величезної бази даних, складні розрахунки, прогнозування кінцевих результатів при великій кількості перемінних.


Тож незалежно від розміру вашої компанії, варто вивчити питання штучного інтелекту, щоб не відставати від більш розвинених конкурентів.

Як використовувати можливості штучного інтелекту


Один з найбільш поширених способів використання AI в сучасних компаніях відноситься до стратегічного маркетингу. Система штучного інтелекту дозволяє збирати дані про існуючих клієнтів та знаходити потенційних з аналогічними якостями та схожою поведінкою. Система може самостійно змінювати способи роботи з даними та підлаштовуватись під певні патерни поведінки або демографічні особливості, наприклад, окремо аналізувати дані чоловіків та жінок. Такий підхід дозволяє зменшити витрати на маркетинг та водночас збільшити його результативність.


Також штучний інтелект може допомогти безпосередньо в обслуговуванні клієнтів: розділити їх на логічні групи, автоматично підтверджувати замовлення, аналізувати рівень задоволення та багато іншого. Це дозволить забезпечити гнучкий адаптивний підхід до кожного, що, безсумнівно, позначиться на якості роботи.

Повна прозорість інформаційного обміну в компанії


Завдяки штучному інтелекту можна уникнути такої неприємної особливості компаній, де існує більше одного відділу, як неповна передача інформації.


Людський фактор і фактор конкуренції завжди будуть наявні там, де є люди, і тільки штучний інтелект може повністю його усунути.


Завдяки впровадженню AI керівники відділів будуть змушені співпрацювати, а не конкурувати у всіх галузях — фінансах, маркетингу, кадрах, що істотно покращить показники бізнесу в цілому.


До того ж швидкий доступ до актуальної інформації надасть можливість швидко реагувати на зміни або форс-мажори, а в подальшому — навіть прогнозувати їх.

Декілька порад з використання можливостей штучного інтелекту


Новий підхід, якого вимагає використання AI, спочатку може здатися і керівникам, і співробітникам компаній складним і таким, що потребує значної психологічної та структурної перебудови, тому краще впроваджувати його поступово.


1. Дізнайтесь якомога більше про можливості штучного інтелекту та систем, доступних для впровадження. Сьогодні в інтернеті існує величезна кількість книг,статей та відео на тему AI та машинного навчання. Світ бізнесу вже визнав, що в майбутньому AI матиме революційне значення, тому на цю тему проводяться семінари та конференції.


Також не варто забувати, що працівники вашої компанії мають ознайомитися з доступною інформацією, щоби впровадження AI не стало для них шоком і не викликало явного протесту. Вони повинні розуміти, що ця система не знецінює їхню працю, а спрощує її, дозволяючи більше уваги приділяти творчим аспектам.


2. Влаштуйте мозковий штурм з приводу того, як саме ваш бізнес може використовувати AI.


Ваша команда повинна розуміти, що таке AI, і знати, що думка кожного також має значення. Запропонуйте співробітникам придумати способи впровадження штучного інтелекту в робочі процеси, які вже існують в компанії. Визначте, які проблеми це допоможе вирішити.

Якщо у вас не вистачає даних для реалізації всіх можливостей, поміркуйте, як можна зібрати і скомпілювати цю інформацію.


3. Визначте, яку фінансову вигоду принесе компанії впровадження штучного інтелекту.


Після визначення проблеми, яку допоможе вирішити AI, вам потрібно розрахувати економічні показники.


У деяких випадках переваги будуть безперечні, наприклад, зниження потреби в аналітичному аутсорсингу. Проте ви повинні бути готовими визнати і менш помітні вигоди, які можуть принести прибуток або знизити витрати лише у тривалій перспективі.


4. Визнайте недоліки існуючої робочої системи.

Деякі компанії, що вже готові до впровадження AI, адаптуються швидко і повністю. А деякі потребують час для часткової або повної реорганізації.


Дайте собі чесну відповідь, що насправді дозволяють вам існуючі процеси, і з’ясуйте, де саме необхідно внести зміни для використання більш досконалих технологій.


5. Будьте готові залучити експертів.


Не важливо, наскільки ваш бізнес підготовлений до роботи зі штучним інтелектом — вам в будь-якому випадку потрібні консультації професіоналів.


6. Організуйте експериментальний майданчик для впровадження AI, де можна буде налаштувати процес, навчити співробітників і проаналізувати результати.


Надалі це допоможе ефективно використовувати всі його можливості.


7. Починайте з малого і спрямуйте зусилля на економію фінансів.


Дослідження показують, що проста реалізація чатбота може знизити витрати на клієнтську підтримку до 30%.


Якщо ви часто обробляєте дзвінки від клієнтів, це чудова зона для впровадження штучного інтелекту.


Зекономлені кошти ви зможете витратити на додаткові технології, такі як машинне навчання, що дозволяє AI самостійно вносити зміни в існуючі процеси i підвищувати їхню ефективність.

Поліпшення кадрової політики


Штучний інтелект допоможе не тільки знизити витрати на обслуговування клієнтів, але й більш результативно управляти персоналом.


Аналіз результатів роботи кожного співробітника, демографії, заробітної плати та інших факторів надасть можливість наймати найкращий персонал, визначати премії, штрафи і необхідність у підвищенні кваліфікації.


До того ж буде викреслено фактор особистої приязні чи неприязні, що часто не найкращим чином позначається на всіх робочих процесах, а особливо на тих, які стосуються HR-зони.


Штучний інтелект повністю перетворює суспільство, провокуючи індустріальну, технічну та діджитал-революцію.

Машини, які можуть міркувати і самостійно ухвалювати рішення, прискорять вирішення широкомасштабних проблем у величезній кількості галузей, в тому числі в науці, фінансах, медицині та освіті. Вони розширять людський потенціал і дозволять нам просуватися далі.