Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ або CSR) стає невід’ємною частиною бізнесу для все більшої кількості українських компаній. І варто включитися в цей процес вже зараз, якщо ви не хочете стати небажаним брендом в очах клієнтів та співробітників.

У своєму виборі український споживач віддає перевагу брендам, що беруть участь в соціальних ініціативах

Можливо, років 10 тому більшості ваших клієнтів було все одно, чи допомагаєте ви бездомним тваринам і використовуєте чи ні енергозберігаючі лампочки в офісі. А зараз реальністю стає такий сценарій: якщо ви не відповідаєте принципам клієнтів у соціальних та екологічних питаннях, можете вважати, що у вас цих клієнтів немає.

Український споживач у цьому відношенні мало відрізняється від глобального. За даними Глобального звіту про корпоративну соціальну відповідальність, в Україні 70% покупців готові платити більше за продукцію тих компаній, які проявляють відповідальність щодо суспільства та навколишнього середовища. Турбота бренду про навколишнє середовище впливає на рішення про покупку 84% українців (і 85% глобальних споживачів), а соціальні ініціативи бренду важливі для 68% українців (і 80% глобальних споживачів).

 

А значить, корпоративна соціальна відповідальність — це реальна конкурентна перевага, заснована на тому, що компанія бере на себе відповідальність за соціальні та екологічні наслідки своєї діяльності.

КСВ приваблює не лише клієнтів, але й співробітників

Вже до 2025 року основну частину ваших співробітників становитимуть мілленіали75%. Покоління Z ставиться до питань екології та соціальної відповідальності дуже серйозно. Згідно з дослідженням Cone Communications, 64% опитаних мілленіалів не працюватимуть у компанії, якщо у неї немає сильної програми корпоративної соціальної відповідальності.

 
 

Співробітники (в тому числі і топ-менеджмент), які надають значення соціальним, екологічним проблемам, мотивовані працювати в компаніях, що здійснюють КСВ. Такі люди не схильні до зловживання в силу своїх особистісних якостей, тобто маючи програму КСВ, ви привернете відповідальних співробітників з високими моральними принципами. Адже основа будь-якої компанії та запорука її успіху — це саме співробітники.

Реалізуйте програми КСВ у питаннях екології, соціальних ініціативах, благодійності або волонтерстві

Програми КСВ можна застосовувати в різних сферах. Вибирайте не модні теми, а саме ті, що близькі по духу вашій компанії, або ті області, на які компанія має негативний вплив. Наприклад, енергокомпанії можуть інвестувати або розвивати зелену енергетику, виробники пластикової упаковки — у збирання та переробку сміття. Якщо у вас в компанії багато співробітників з дітьми — в благоустрій дитячих майданчиків.

 

Екологія та захист навколишнього середовища.Одним з основних напрямків корпоративної соціальної відповідальності є захист навколишнього середовища. Компанії, незалежно від їхнього розміру, є джерелами вуглекислого газу. Тому варто спрямувати свої зусилля на зниження цього показника. І це відноситься не лише до виробничих компаній. Службові електромобілі, енергоефективні офіси, ініціативи з озеленення територій (своїх чи міських) — все це сприяє зниженню рівня забрудненості повітря.

 

Філантропія.Підприємства можуть також практикувати соціальну відповідальність, жертвуючи гроші, продукти або послуги на соціальні ініціативи. Більші компанії, як правило, мають багато ресурсів, що можуть принести користь благодійним організаціям та програмам місцевих спільнот.

 

Етичні трудові практики.Ставлячись до співробітників чесно та етично, компанії також можуть продемонструвати свою корпоративну соціальну відповідальність.

 

Волонтерство.Участь у заходах добровольців говорить про щирість компанії. Роблячи добрі справи, не чекаючи нічого взамін, компанії можуть висловити свою занепокоєність конкретними проблемами і підтримкою певних організацій.

 

Але не варто ставитися до корпоративної соціальної відповідальності лише як до інструменту маркетингу. Це, перш за все, та цінність, яку компанія привносить у світ, це частина її місії. Це саме відповідальність, зобов’язання, які бере на себе компанія перед суспільством, щоб зробити цей світ кращим.

 

Picture: Designed by Rawpixel.com