Основна складність у створенні сильної етичної культури в колективі — це неоднозначність понять “правильно — неправильно”, неузгодженість персональної етики співробітника і етики компанії, в якій він працює. Але саме у сфері фінансів дуже важлива етична поведінка, і відповідальність за дотримання кодексу етики лягає на фінансового директора.

Саме фінансовий директор має впроваджувати належні методи бухгалтерського обліку та високі стандарти внутрішнього контролю.


Це можливо досягти завдяки п’яти ініціативам в області навчання і комунікації — основі для культури поведінки співробітників компанії.

1. Повідомляйте, що очікується від фінансових працівників і бухгалтерів

У компанії повинен бути кодекс, в якому чітко викладені цінності та етика організації, а також яка поведінка очікується від всіх фінансових і бухгалтерських працівників.


2. Будьте прикладом

Коли фінансовий директор береться за реорганізацію культури поведінки співробітників у компанії, працівники будуть орієнтуватися саме на нього. Фінансовий директор має стати прикладом етичної поведінки для своїх співробітників.

3. Визначте порушення кодексу етики та потурбуйтесь про безпечний механізм звітності

Щоб побудувати успішну етичну культуру, фінансовий директор має чітко визначити наслідки шахрайської поведінки та інших етичних порушень і донести цю інформацію до всіх.


Крім того, для CFO важливо створити відкритий канал зв’язку між собою та співробітниками. Особливо з тими, хто хоче повідомляти про неетичну поведінку і проступки. Вони повинні мати можливість робити це, не побоюючись відплати з боку вищого керівництва або колег.

4. Створіть поточні навчальні програми

Щоб співробітники діяли етично, фінансовий директор може створювати і впроваджувати поточну підготовку з етики на щоквартальній основі з подальшою атестацією. Це може бути участь в заходах або проходження навчання в програмах, пов’язаних з основами бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю.

5. Будьте відкритим

Незалежно від того, чи здійснюються етичні програми навчання, встановлюючи “політику відкритих дверей”, фінансовий директор створює можливість для працівників вирішувати проблеми або звертатися з ними в будь-який момент. Не варто залишати поза увагою і заохочення співробітників, прихильних до етичних норм компанії.


Відповідно до того, як компанія розширюється глобально, підтримувати найвищі етичні стандарти стає все більш необхідним. Саме вони відображають мислення і усвідомлення компанією своїх моральних обов’язків перед суспільством. Це допомагає підтримувати репутацію компанії і привертає до неї більше інвесторів, клієнтів і співробітників.


via