Що потрібно зробити, щоб звіт вашої компанії читали

14 вер. 2017

Аудиторію цікавлять не тільки фінансові показники, а і як діяльність бізнесу впливає на навколишнє середовище, чи дотримуються у компанії прав людини, чи запобігає вона корупційним ризикам. Але таку інформацію важко обчислювати та структурувати. Ця проблема вирішується із запровадженням стандартів звітності GRI.

Новий тренд — використання кейсів та особистих історій

Це робить звіти більш цікавими як для партнерів бізнесу та клієнтів, так і для широкої аудиторії компанії.


Наприклад, транснаціональна компанія Clariant в своєму звіті розказала про позицію своїх співробітників щодо сталого розвитку. Компанія просто поставила їм питання “Що сталий розвиток означає для вашого професійного життя та як він впливає на ваші буденні справи?”.





Рольф Швері, сертифікований тренер з GRI та постійний гість тренінгів у Baker Tilly Ukraine, вказує, що часто виникають суперечності у тому, яким робити звіт —  максимально коротким чи цікавим, особливо в ситуації, коли звіти не друкуються, а просто розміщуються на веб-сайті. Все більше компаній обирають другий варіант. Для цього вони використовують інформацію зі своєї внутрішньої кухні, емоційні історії пацієнтів, яким новий препарат рятує життя, чи кейси з суспільних проектів.

Головне — не забувати про інформативність

Рольф Швері зазначає, що ті, хто складають звіти, часто забувають про їхню основну мету — інформативність. Через бажання зробити звіт, який сподобається якомога більшій кількості читачів, вони висвітлюють лише позитивні сторони, тоді як негативний досвід замовчується.


Тому важливо дотримуватися чіткої структури та ретельно відбирати історії працівників. Наприклад, в інтерв'ю потрібно уникати питань, які містять відповідь в собі або на які важко відповісти розгорнуто. Також необхідно пересвідчитися, що розповіді є реальними та відбивають загальну картину, а не окрему її сторону. Крім того, варто чітко вирізняти їх як історії та відокремлювати від загальної частини звіту за допомогою кольору чи стилю. Вони не мають заважати читачеві знаходити ту інформацію, яку він шукає.


Ми в Baker Tilly Ukraine також слідкуємо за трендами та порадами визнаних експертів. У своєму річному звіті за 2016 рік ми розповіли історії наших співробітників та висвітлили кейси наших клієнтів. Але не без фінансової звітності, звичайно.


Річний звіт Бейкер Тіллі


Звіти за стандартами GRI роблять ваш бізнес ближчим до людей

В Україні лише деякі компанії складають звіти про сталий розвиток, адже мало хто може цим розвитком похвалитися. Але впровадження і застосування стандартів GRI — це великий крок у бік європейських стандартів ведення бізнесу — прозорості та відповідальності. А ще — це сигнал іноземному інвестору про те, що компанія має довгостроковий план розвитку, піклується про свою репутацію, а отже заслуговує на довіру.


Baker Tilly Ukraine активно допомагає компаніям впроваджувати принципи сталого розвитку і створювати звіти за стандартами GRI. У 2016 та 2017 роках ми проводили тренінги про те, як готувати звітність в форматі GRI, де тренером був Рольф Швері — голова швейцарської консалтингової компанії Schwery Consulting.


У 2018 році ми продовжимо цю традицію. Запрошуємо вас на наступний тренінг, який відбудеться 5-6 квітня.


Зустрінемось!



 


Пов'язані новини



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад