Є чому повчитися: Навіщо Google X преміює своїх співробітників за невдачі

27 груд. 2017

Google X — компанія холдингу Alphabet, якою безпосередньо керує засновник останньої — Сергій Брін. Її головна задача — перетворення найсміливіших задумів у дієві проекти, щоб створити компанію, яка змінить світ — наступний Google. Цей процес створення проривної інновації вимагає багато сміливості. Для цього у Google X співробітників заохочують мислити глобально, не критикувати, а розвивати та багато помилятися. За останнє вони навіть отримують гроші.  

Дозвольте співробітникам мріяти

Будь-яка ідея, щоб втілитись у життя, має спочатку зародитися, а потім бути обдуманою та озвученою. Для цього у Google X наймають найталановитіших людей із різноманітних галузей і просять їх піддавати сумніву устрій будь-яких речей і порядків та висувати найабсурдніші пропозиції. Єдине правило — ідея повинна відповідати трьом вимогам: по-перше, вона повинна вирішити велику проблему; по-друге, рішення має бути радикальним; по-третє, воно повинно базуватися на відносно можливій технології. Інакше кажучи, будь-яка ідея може стати проривною, тільки якщо вона не безглузда, дрібна чи просто неможлива.

Правильні питання замість правильних відповідей

Коли до компанії прийшов журналіст і запропонував вирішити проблему перенаселення за допомогою плавучих будинків, жоден зі співробітників не почав думати про те, як їх створити. Замість цього вони замислилися над призначенням житла взагалі та над недоліками американської інфраструктури. Вони поставили запитання: "Які конкретні економічні вигоди від збільшення кількості житла?", “Хіба справжня проблема не у дорожнечі транспортної інфраструктури?”, “Наскільки ми впевнені у тому, що життя у густонаселених містах робить нас щасливішими?”. За весь час обговорення його учасники жодного разу не вимовили слова “океан” чи “плавучий”. Тому перший урок творчого процесу полягає у тому, що прорив починається не з розумних відповідей, а з правильних питань.

Оцінюйте ідеї за допомогою творчого прогнозування

Творче прогнозування — це спосіб передбачення того, які ідеї стануть проривом. Як показує дослідження професора Вищої школи бізнесу Стенфордського університету Джастіна Берга, найкраще із цим справляється команда творчих людей. Коли Берг звернув свою увагу на циркову індустрію, він побачив, що в ній головну роль відіграють два види професіоналів: творці, які придумують нові трюки, та менеджери, які ці трюки оцінюють. Тоді Берг попросив 300 таких творців і менеджерів передивитися більш ніж 150 відео із цирковими виставами та передбачити їхній успіх в аудиторії. Після цього він порівняв їхні висновки із думками більш як 13 000 звичайних глядачів.


В результаті Берг з'ясував, що творці занадто захоплювалися своїми вигадками. Проте менеджери відносились до дійсно новаторських трюків занадто зневажливо. Таким чином, найбільш ефективними для творчого прогнозування виявилася команда творців — там, де один творець закохається у щось дивне та непопулярне, їхні група все-таки вчасно зупиниться, не втрачаючи при цьому у творчості. Вони схожі на граючого тренера — одночасно створюють та керують, а після знову повертаються до винайдення.

Починайте зі складного

Голова Google X Астро Теллер любить розповідати історію про те, як одній компанії потрібно було дістати мавпу, що стояла б на триметровому постаменті та цитувала Шекспіра. На його питання “з чого б ви почали?” багато людей відповідають, що почали б з постаменту, адже так керівництву та інвесторам можна показати швидкий прогрес. Проте насправді такий крок найгірший — постамент ви зможете збудувати в будь-який момент, тоді як справжня задачка полягає в навчанні мавпи. Тому насамперед беріться за найскладніше — “за мавпу”.

Невдачі — це супер

Щоб у співробітників знов і знов з'являлися неймовірні ідеї, в Google X створили унікальну атмосферу, в якій люди не просто не бояться брати на себе великі ризики та не зважати на неминучість невдачі — вони, навпаки, в захваті від цього. В компанії це називають “культурою психологічної безпеки”. Вона встановлює тонку рівновагу між терпінням та високими очікуваннями, де кожна з цих якостей підсилює одна одну. В Google X звеличують довгий шлях ризикованих експериментів незалежно від того, чи приведе він до карколомного прориву, чи до грандіозної невдачі.

Платіть за здатність визнавати поразки

В Google X можливість програшу не просто велика — це найбільш ймовірний варіант. Тому компанія започаткувала премії для співробітників, які закривають проекти, що швидше за все не злетять. Наприклад, декілька років в компанії розробляли технологію перетворення морської води на доступне паливо. Команда поступово просувалася, проте в 2015 ціна нафти сильно впала, і її члени спрогнозували, що інноваційне паливо не зможе конкурувати зі звичайним бензином найближчим часом. На тому етапі проект було раціональніше закрити. Тож У 2016-му команда подала звіт про це і попросила заморозити проект. За це всі її члени отримали премію.


Декому такі заохочення можуть здатися поганим стимулом і черговою забаганкою Кремнієвої долини. Проте логіка Google X залізна — краще одразу закрити безперспективний проект, ніж спонсорувати його роками, марнуючи та гроші, і час, і людський капітал.

Переживання мають бути виказані

Апофеозом культури психологічної безпеки в Google X стало повноцінне святкування Дня фейлів. Ідея свята походить від мексиканського Дня мертвих — всі співробітники збираються і діляться своїми переживаннями відносно закритих проектів. Ба більше, наразі вони пішли навіть далі та розповідають навіть про свої особисті трагедії. В кінці всі кладуть старі прототипи та сімейні пам'ятки на вівтар. За словами співробітників, така практика надзвичайно емоційна та дієва.


Звісно, ваша компанія — не Google X. У вас можуть бути інші цілі, масштаби, клієнти. Тому не варто сліпо переймати підходи ІТ-гіганта чи, навпаки, відмахуватись від них. Головне — спробуйте зрозуміти, що з цього ви б могли застосувати та, таким чином, покращити свій бізнес.


via


IT


 


Пов'язані новини



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад