Покоління Y-Z: як співпрацювати з двадцятирічними

5 січ. 2018

Часто талановитим та здібним молодим співробітникам не вистачає знань про базові навички роботи, через що їм не вдається проявити себе на повну. Ваша задача полягає у тому, щоб вчасно виявити проблему та допомогти з нею розібратися, інакше міленіал розчарується у своїх здібностях і піде пробувати себе у чомусь новому.

Міленіали живуть змінами та будують свій унікальний шлях

До міленіалів — покоління Y — відносять народжених у період 1981-1995 років, після цього періоду настав час покоління Z. В українських роботодавців найбільше питань викликають ті, хто народився в період з 1992-го по приблизно 2000-ий — саме вони стали першим поколінням нових робітників, абсолютно не схожих на попередніх.


Міленіали вийшли на ринок праці тоді, коли мобільність стала його обов’язковою рисою. У своєму близько двадцятирічному віці вони, швидше за все, вже встигли змінити кілька шкіл, міст та колективів. Крім того, вони пережили кілька політичних та економічних криз, що остаточно підірвало їх віру в існування хоча б якоїсь стабільності.


Іншою особливістю міленіалів є те, що робота для них — лише одна зі складових життя. І далеко не фундаментальна. Вони намагаються вибудувати свій неповторний життєвий шлях, у якому щастя і задоволення — не мета, а частина процесу. І робота повинна сприяти йому.


Тому прийняття на роботу — це тільки перший крок до здобуття довіри й прихильності міленіалів. І якщо ваша компанія змогла привернути їхню увагу, то ви вже на правильному шляху.

Не спиняйте плин кадрів, а виловлюйте з потоку найкращих

Плин кадрів — це нормально. Не перешкоджайте потоку співробітників пробиватися через вашу компанію. Враховуючи умови сучасності та природу міленіалів, зупинити його просто неможливо. Краще зробіть цей процес контрольованим: вам необхідно вибудувати таку систему, в якій найсильніші співробітники лишатимуться, а найслабші — будуть йти. Тому головне — навчитися правильно обирати лідерів і створити такі умови, щоб вони залишалися у вашій компанії.  

Приділяйте увагу кожному співробітнику

Ваш головний інструмент у боротьбі за міленіалів – увага. Не лишайте їх повністю на самоті і регулярно цікавтеся, як у них йдуть справи. У випадку зі слабкими співробітниками це допоможе вам виявити проблеми у їхній роботі і виправити їх, або пересвідчитися у тому, що людина просто не бажає розвиватися і їй краще змінити компанію.


У свою чергу ваша увага до ефективних співробітників покаже їм, що ви знаєте про їхні успіхи і цінуєте їхню працю. Раніше відсутність надлишкової турботи з боку керівництва свідчила про високий рівень довіри — співробітнику давали зрозуміти, що він досяг повної самостійності і компанія абсолютно впевнена у його діях. Проте сьогодні навіть найкращі співробітники хочуть постійно отримувати зворотній зв’язок і підтвердження своєї успішності.


Не забувайте і про “середнячків” — їхня ефективність залежить від вашої уваги найбільше. Часто міленіали втрачають інтерес до компанії і відчувають до неї негатив через те, що залишаються з робочими проблемами наодинці. Їх дуже деморалізує ситуація, коли вони чогось не розуміють, не можуть вирішити певну проблему і через це не справляються з роботою. У такому випадку в них часто виникають думки про те, що ваша компанія — не те місце, де вони будуть щасливі і зможуть досягти успіху. Їм просто не подобається працювати там, де вони зазнають невдачі.

Проявіть ініціативу першим

Для міленіалів надважливо відчувати підтримку і розуміння з боку керівників. Якщо дати їм складний проект, який вони мають виконати без ваших настанов, швидше за все, вони його провалять. Зазвичай після кількох невдач міленіали починають втрачати інтерес до роботи та, відповідно, свою ефективність, виконуючи завдання все гірше. Тому на момент їх звільнення вам може здатися, що ви нарешті позбулися баласту. Хоча насправді це рішення вони прийняли набагато раніше, після чого просто зволікали.


Отож не варто чекати, поки міленіал вирішить звільнитися, щоб дізнатися про його справи і про те, як залишити його в компанії. З моменту перших проявів проблеми менеджер має допомогти співробітнику освоїти нові навички та вдихнути в нього впевненість у власних силах. Допоможіть йому зрозуміти, що саме він робить не так, і як виправити ситуацію. Розбийте великий проект, завдання або сферу відповідальності на невеликі конкретні задачі. Спрямуйте увагу і сили співробітника на те, щоб виконувати їх по черзі. Так ваш співробітник зможе досягати одного маленького успіху за іншим, замість того, щоб перейматися через невдачу.


У процесі міленіал навчиться нового і “подорослішає”, відчує себе компетентним і вмілим. Ви повернете йому впевненість у майбутньому просуванні по службі, успішному виконанні завдань, а також перспективі роботи у вашій компанії взагалі.

Навчіть їх базових навичок для роботи та звільніть від формальностей

Міленіали поспішають виконати короткострокову роботу, але коли справа доходить до довготривалих завдань, у них зникає відчуття терміновості. Навчіть їх розставляти завдання за пріоритетністю та складати план виконання задач. Можливо, вам знадобиться навіть скласти разом із ними графік дня, щоб допомогти їм виявити ті моменти, коли вони втрачають ефективність.


При цьому зверніть увагу, що міленіали визнають лише розклад, складений з урахуванням їхніх життєвих обставин, потреб і бажань. Для них важлива гнучкість у часі, адже вони звикли до відсутності контролю — міленіали виросли в умовах, коли перед ними ставили задачу, а шлях її виконання вони обирали самі. На додачу, окрім роботи вони мають багато інших занять — творчі та навчальні курси, спорт, хобі. Часто вони не розуміють, що через роботу часу на все не вистачатиме і від чогось необхідно відмовитись. Донесіть до них цю думку і допоможіть обрати найважливіші заняття.


Не забудьте також пояснити своїм молодим співробітникам, що в житті часто трапляються несподіванки, тому плани можуть змінюватися. Навчіть їх не губитися при цьому і бути готовими переглянути плани на будь-якому етапі їх виконання.


Коли ж вони все-таки виконають завдання, проте забудуть якісь деталі, просто вкажіть на необхідні корективи і поверніть на доопрацювання. Сприймайте здачу незавершеної роботи як проміжний етап її виконання — це не означає, що міленіал пропонує вам зробити щось за себе. Швидше за все, він просто не розуміє, що недоробив певну частину завдання.


Насправді, увага та піклування потрібні співробітникам кожного покоління, а не тільки міленіалам. Однак вся справа у тому, що сьогодні не просто існує багато способів заробити гроші та визнання інакше, аніж як влаштуватися на традиційну роботу. Ці можливості були й раніше, просто тепер підростає покоління тих, хто не боїться змін і сміливо їх використовує.


Тих, хто не боїться нестабільності фрілансу, відсутності чітко визначеної галузі знань та в цілому життя не за розкладом. Міленіалам не потрібно годувати сім’ю, виплачувати іпотеку та хвилюватися про завтрашній день. Тому вони легко змінюють все у своєму житті, а не тільки роботу. Фактично, традиційний формат роботи помирає. І щоб привабити нових робітників, вона має відповідати їхнім інтересам. Тому важливо, щоб ваш бізнес був гнучким і відкритим до змін.



 




Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад