Що таке PEST-аналіз?

6 лист. 2018

PEST-аналіз — це спосіб зрозуміти, як зовнішні сили впливають на ваш бізнес. Він був створений професором Гарварду Френсісом Агіларом у 1967 році. Цю методику варто включити в кожен бізнес-план на додаток до SWOT-аналізу, оскільки він є частиною управління ризиками і розробки стратегії.


P — політичне середовище (Political Environment)


Урядові постанови і юридичні питання впливають на прибутковість і успішність компанії. Питання, які необхідно враховувати, містять:

  • податкові керівні принципи;
  • авторське право і право власності;
  • політичну стабільність;
  • правила торгівлі;
  • соціальну і екологічну політику;
  • закони про зайнятість і правила техніки безпеки.

Компанії також мають враховувати місцеву владу та її вплив на бізнес.


E — економіка (Economic)


Економічний чинник розглядає зовнішні економічні проблеми, які можуть зіграти певну роль в успіху компанії. Зверніть увагу на:

  • процентні ставки;
  • рівень інфляції;
  • безробіття;
  • валовий внутрішній продукт;
  • доступність кредиту.

S — соціум (Social)


Аналіз соціально-економічного середовища ринку своєї галузі допомагає зрозуміти, як формуються споживчі потреби і що слугувало головним фактором для купівлі. Серед явищ, які слід вивчити:

  • демографія;
  • темпи зростання населення;
  • розподіл за віком;
  • ставлення до роботи;
  • тенденції ринку праці.

Зміни в культурі та суспільстві, такі як прагнення здорового способу життя і турбота про навколишнє середовище, зменшення кількості дітей в сім'ї, впливають на те, як споживачі будуть здійснювати свої покупки.


T — технології (Technology)


Технологія відіграє величезну роль в бізнесі, і вона може вплинути на неї як негативно, так і позитивно. Впровадження нових продуктів, нових технологій і послуг може тривати значний час і вимагати більших витрат. Тому бізнес має оцінити цей фактор з усіх боків. Конкретні елементи, які необхідно вивчити:

  • державні витрати на технологічні дослідження;
  • життєвий цикл сучасних технологій;
  • роль інтернету і можливі зміни в ньому;
  • вплив потенційних змін в інформаційних технологіях.


Інші фактори


Аналогічний PESTLE-аналіз містить ще два фактори — правовий та екологічний. В юридичному аспекті компанія повинна вивчити, як правові зміни та інтерпретації можуть вплинути на компанію, прямо або побічно — маються на увазі зміни в державному і міжнародному праві, прецеденти судових позовів і розглядів у своїй галузі.


Для екологічної частини аналізу потрібно подивитися на екологічні зміни і правила, щоб визначити, як вони можуть вплинути на бізнес. Уважно вивчіть екологічні норми і обмеження, а також види тварин і рослин, яким загрожує зникнення.


Кожен з факторів, в тому числі вихідні фактори PEST, слід вимірювати за наступною шкалою:


  • потенційний вплив: низький, середній або високий;
  • терміни: негайний, короткостроковий або довгостроковий;
  • тип: позитивний або негативний;
  • напрям впливу: збільшення або зменшення;
  • Відносна значимість: висока, середня або низька.

Переваги PEST-аналізу


Існує безліч переваг проведення PEST-аналізу, серед яких:


  • більш глибоке розуміння вашої компанії;
  • більш ефективне довгострокове стратегічне планування;
  • підвищена увага до потенційних загроз і небезпек;
  • погляд на цінні ділові можливості.

Обмеження


Незважаючи на те що ви аналізуєте всі фактори, є шанс, що вони можуть змінитися протягом години або дня через свій динамічний характер. Деякі фактори засновані на припущеннях, тому можуть бути неточними. По мірі збору даних потрібно ретельно перевіряти джерела. Для того щоб PEST-аналіз дійсно був цінним, його слід використовувати в поєднанні зі SWOT-аналізом (сильні та слабкі сторони, можливості і загрози), MOST-аналізом (місія, мета, стратегії, тактика) або SCRS-аналізом (стратегія, поточний стан, вимоги, рішення).


via


Designed by Katemangostar



 


Пов'язані новини



Подпишитесь на наши публикации
И еженедельно получайте идеи для развития Вашего бизнеса


« назад