Багато теоретиків менеджменту минулого виводили теорії, які вже не відповідають потребам сучасного світу або зовсім не виправдали себе. Однак Пітеру Друкеру, якого називають батьком сучасного менеджменту, вдалося висунути теорію, що успішно використовується і підтверджується й зараз.


Друкер вважав, що керівники в першу чергу повинні володіти лідерськими якостями. Замість того, щоб наголошувати на суворому графіку роботи або протистояти нововведенням, він пропонував сконцентруватися на децентралізації управління, постійному навчанні та процесу SMART.


Якщо ви бажаєте привести свою команду до успіху, необхідно бачити особистість у кожному співробітнику, виділяти його унікальні риси й заохочувати людей до змін, підтримуючи процес професійного вдосконалення. Саме така мета унікального підходу Пітера Друкера.


До вашої уваги — чотири основні принципи цієї теорії.

Делегуйте владу рівною мірою в усіх напрямах

Дуже важливо, щоб працівники не тільки поважали вас як керівника, але й при цьому не відчували себе “нижчими” за вас. У кожного має бути можливість висловити свою думку і поділитися ідеями як під час загальних зборів з усією командою, так і при особистій зустрічі.


Коли працівники відчувають себе нарівні з керівником, вони більш впевнено і мотивовано підходять до виконання своїх робочих обов’язків і приносять компанії користь — відповідну до того, як компанія до них ставиться. Розмовляйте з кожним співробітником так, неначе він обіймає таку ж важливу посаду, як ваша (бо так і є), і регулярно нагадуйте, що кожен має право голосу.

Заохочуйте до спільної роботи

Об’єднання працівників для спільної роботи над завданнями є важливою частиною робочого процесу в кожній організації.


Замість того, щоб створювати конкурентне середовище або надмірно ділову атмосферу відчуження, настійно закликайте співробітників працювати разом, ділитися ідеями, порадами та давати рекомендації.


Це не означає, що людям не варто працювати індивідуально, але має бути розуміння того, що завжди можна звернутися за допомогою або натхненням до інших.


Ваші колеги мають відчувати себе командою, а ви — бути для них тренером.

Підвищуйте ефективність

Щоб бути впевненим у тому, що пріоритет уваги спрямований на підвищення продуктивності, скористайтеся концепцією MBO (Management by Objectives). Це процес, покликаний об’єднати в роботі працівників всіх рівнів для досягнення спільної мети. MBO поділяється на п’ять етапів:

  1. Окреслення кола цілей.
  2. Постановка чітких завдань.
  3. Моніторинг прогресу.
  4. Оцінка продуктивності.
  5. Винагорода співробітників.

Всі цілі повинні бути SMART, тобто конкретними (Specific), вимірними (Measurable), досяжними (Achievable), значущими (Relevant) і визначеними у часі (Time Bound). Зберіть всю команду і обговоріть свої цілі з урахуванням вищевказаних параметрів, щоб усі розуміли свою роль у загальних цілях компанії та діяли спільно.

Просувайте інновації

Якщо ви бажаєте, щоб ваші співробітники були впевнені в своїх діях і відкриті для ризикованих завдань і рішень, створіть відповідну атмосферу. Покажіть своїм прикладом, що помилки — це не катастрофа.


Якщо колеги побачать, що ви теж звичайна людина і навіть ваша наполеглива праця не завжди призводить до ідеальних результатів, вони відчуватимуть себе комфортніше, йдучи на ризик можливої невдачі. Будьте відкритими, підтримуйте гідні ідеї і ніколи не карайте за креативний підхід до роботи.

Основа будь-якого успіху — це команда однодумців, заряджених на виконання спільних цілей. І створення такої команди — відповідальність керівника, який повинен не тільки об’єднати людей, а й забезпечити їм всі умови для продуктивної роботи. Використовуйте на практиці принципи Пітера Друкера — і досягти цього буде простіше!