Our website is being upgraded and some sections may still be incomplete.
Unnamed file 4

Словник цифрової трансформації

Jan 31, 2022
Майже кожен аспект бізнесу може піддатись цифровій трансформації. Цей короткий словник найбільш важливих термінів, які пов’язані з цифровою трансформацією, допоможе краще її зрозуміти та обрати правильний напрямок.    Цифрова трансформація — перетворення неефективної компанії, компанії, яка відстає від конкурентів, не відповідає вимогам ринку, не може задовольнити потреби клієнтів на компанію, яка працює по-сучасному та може бути конкурентною, здатна лідирувати. Це перетворення відбувається в багатьох напрямках: і зміна бізнес-моделі, і переосмислення підходів до роботи з клієнтами, і корпоративної культури… Трансформовувати можна різні аспекти. Здійснюється цифрова трансформація за допомогою цифрових технологій. Варто розуміти, що це не результат і не мета, а процес, тому не можна ставити питання про те, коли трансформація закінчиться.    Комодитизація — перетворення дорого та штучного продукту на дешевий та масовий товар. Це один з етапів розвитку ринку, який проходили безліч товарів. Колись телефони були дорогими, а мати їх було престижно. Тепер він перетворився на звичайний гаджет, яких у людини може бути кілька. На етапі комодитизації продукт отримує більш-менш стандартний набір характеристик і відбувається конкуренція не за рахунок фішок та унікальних можливостей, а за рахунок ціни.    Цифровізація — перетворення чогось аналогового та офлайнового на щось цифрове, наприклад, обліку робочого часу чи процесу роботи з постачальниками. Це ще не цифрова трансформація, а лише один з її можливих аспектів.    Великі дані — масиви даних справді величезного об’єму та різноманітності, що можуть бути структуровані, проаналізовані та використані для бізнесу. Ці дані можуть мати різні джерела, і необов’язково, щоб їх збирала саме ваша компанія. Наприклад, величезну кількість даних про поведінку абонентів мають мобільні оператори, і вони надають корпоративним клієнтам відповідні послуги: скажімо, допомагають компаніям краще зрозуміти портрет клієнта або оптимізувати мережу торгових точок з урахуванням людських потоків. 

Джерело: Інфографічне дослідження цифрової трансформації України 

  Штучний інтелект — властивість цифрових систем виконувати задачі, які, як традиційно вважалось, може виконати тільки людський розум. Штучний інтелект грає проти нас в шахи, аналізує банківські операції, допомагає керувати автомобілем, розраховує найкращі стратегії лікування хвороб та вирішує, які пости на Фейсбуці найкраще підходять саме вам (хоч ви часто не погоджуєтесь з його думкою, ми розуміємо…) Те, чи стане штучний інтелект колись настільки досконалим, що усвідомить сам себе та несправедливість істот з плоті та крові — не тема цієї статті, але точно можна сказати, що сервіси, які використовують штучний інтелект, доступні навіть для невеликих бізнесів. 

Джерело: Інфографічне дослідження цифрової трансформації України 

  Хмарні сервіси надають доступ до інфраструктури, платформ або програмних продуктів по запиту через інтернет. Тобто з хмарними сервісами можна не встановлювати програми на робочі комп’ютери — вони будуть розміщені на сервері компанії-провайдера, яка просто надає до них доступ. Можна не купувати дорогі сервери, які потрібно обслуговувати та зберігати при спеціальних умовах — можна завантажити дані в хмару. Тобто з хмарними сервісами цифрова трансформація підприємства більше не вимагає розгортання власних серверів, мереж, інсталяції відповідного програмного забезпечення, армії адмінів і програмістів. Достатньо звернутися до провайдера хмарних послуг — і можна починати працювати. 

Джерело: Інфографічне дослідження цифрової трансформації України 

  Дія Сіті — спроба нашої держави стимулювати IT-галузь через впровадження сприятливого правового режиму. Цифрові технології руйнують фізичні і регуляторні  кордони для IT-продуктів і спеціалістів. Адже талановитий програміст може працювати за американську заробітну плату на компанію із США не виїжджаючи з Івано-Франківська. Зробити, щоб він не тільки витрачав гроші в Україні, а ще й використовував свій талант на користь України — нетривіальна задача, і як метод стимулювання IT уряд пропонує податковий режим Дія Сіті. Чи досягне він мети, особливо зважаючи на те, що раніше індустрія і так розвивалась швидкими темпами без допомоги держави — побачимо.    Індустрія 4.0 — четверта промислова революція, в результаті якої відбувається глибока і всеосяжна цифрова трансформація аж до зникнення кордону між фізичним, цифровим і біологічним світами.    Hard skills — професійні навички, які можна зрозумілим чином виміряти, яким можна навчитись. Допомагають вирішувати конкретну проблему. Розуміти, що вона існує, знати підходи і процедури, що ведуть до її вирішення, вміти їх застосовувати. Скажімо, до hard skills можна віднести знання мов, уміння працювати з профільним програмним забезпеченням, вміння аналізувати фінансові звіти.   Soft skills — більш універсальні навички, які не можна прямо виміряти і наявність яких допомагає і в роботі, і в житті. Скажімо, рівень емпатії, вміння розв’язувати конфлікти, стресостійкість, комунікабельність, багатозадачність.    Омніканальність — це бізнес-стратегія, основною ідеєю якої є безперервне якісне обслуговування клієнта як при контакті з компанією, так і між такими контактами. Наприклад, постачальник електроенергії: сповіщає клієнта про відключення, аварії тощо; при зверненні швидко вирішує проблему, а весь інший час працює над тим, щоби споживач отримував електроенергію в необхідному обсязі.      Клієнтський досвід — весь набір взаємодії клієнта з компанією та його вражень від цієї взаємодії. Він впливає на те, чи клієнт і далі буде залишатись в цьому статусі чи обере конкурента, чи буде рекомендувати ваш бізнес, чи навпаки. Клієнтський досвід має працювати на зростання лояльності клієнта.  

Джерело: odoscope

  Корпоративна культура — сукупність моделей поведінки і цінностей, які поділяють робітники компанії. Може стимулювати компанію до зростання або пригнічувати його. Часто корпоративну культуру зводять до єдиної для всіх співробітників форми одягу, корпоративних пікніків та привітання співробітників з днем народження. Але насправді це лише окремі і не такі значущі елементи корпоративної культури. Набагато більше значення має те, чи влаштовані процеси всередині компанії так, щоб стимулювати ініціативність, креативність, відповідальність; як в компанії відбувається розбір помилок та робота над їх виправленням і недопущенням (і чи відбувається взагалі?); як менеджери ставляться до рядових співробітників… Словом, щоб зрозуміти, що можна віднести до корпоративної культури та якою вона є саме у вашій компанії, потрібно зрозуміти, яка атмосфера панує в компанії і як вона впливає на бізнес-результат?    Геймифікація — використання елементів гри поза ігровим контекстом. Змагання, призи, цікаві активності  — все це допомагає отримувати нових клієнтів, утримувати наявних або стимулювати персонал досягати необхідних результатів.  Приклад може й грубий, але зрозумілий: спробуйте зібрати у працівників якісь анкетні дані — це може зайняти тиждень і викликати купу незадоволення; пообіцяйте першим десяти людям, які надішлють анкету, 1000 гривень, і за годину вся інформація буде у вас.   Цифрові навички — вміння, пов’язані з цифровими технологіями. З погляду бізнесу це розуміння основ кібербезпеки, цифрова гігієна, розуміння того, як правильно поводити себе в соцмережах, вміння користуватись професійним програмним забезпеченням та загальнобізнесовими програмами (типу таск-трекерів), розуміння того, які технології здатні допомогти з виконанням поставлених задач… Це не вичерпний перелік.    Фінтех — галузь, яка складається з компаній, які надають фінансові послуги за допомогою цифрових технологій і конкурують з традиційними банківськими установами і посередниками. Сучасні рішення дозволяють зробити транзакції поза банками надійними, при цьому в таких компаній немає потреби утримувати громіздку інфраструтуру і велику кількість співробітників. Що робить фінтех компанії гнучкими, а їх послуги дешевими.   Операційна ефективність — це показник, що відображає відношення між витраченими і отриманими ресурсами від бізнес-операції. Цифрові технології дозволяють персоніфікувати продукт, зробити доступ до нього безперервним, тож операційну ефективність може відслідковувати на новому рівні, так само як удосконалювати бізнес-процеси.   IT-інфраструктура — сукупність апаратного і програмного забезпечення, що використовуються для функціонування компанії. Складається з традиційної і хмарної.   Кібербезпека — діяльність, пов’язана з захистом даних, IT-інфраструктури від атак, що здійснюються через цифрові канали.   Промислова автоматизація — використання цифрових технологій, роботів, автоматів на виробництві задля заміщення людини або допомоги їй. Може супроводжуватись збільшенням ефективності, зменшенням витрат, покращенням умов праці тощо.
Speak to our team of specialists
Connected globally, supporting locally.
Contact us