Our website is being upgraded and some sections may still be incomplete.
427

Три типові помилки менеджера, яких варто уникати

Feb 19, 2018

Робити все самому чи взагалі не занурюватися в процеси, контролювати кожний крок колег або повністю покладатися на них, думати тільки про ціль та не звертати увагу на людей — надзвичайно розповсюджені помилки як менеджерів-початківців, так і досвідчених управлінців.

1. Не делегувати завдання та надмірно контролювати колег

Найтиповіша помилка починаючих менеджерів. Спочатку їх може здивувати те, що поставити завдання іноді складніше, ніж виконати його самому. Однак комунікації — це дійсно складне завдання, а в інтелектуальній праці зробити все самому часто простіше, ніж пояснити іншому.

У такій ситуації звична помилка менеджера — почати робити все самотужки. Особливо коли наближається дедлайн. Часто менеджери себе виправдовують тим, що “зараз не час вчити інших — треба просто зробити справу”. І в наступному проекті або кварталі опиняються в тій же ситуації. Проте це шлях в нікуди. Необхідно зібрати волю в кулак і не брати на себе завдання виконавців. Як би спокусливо це не виглядало. Ключова компетенція керівника — досягати результату не самому, а зі своєю командою.


І головне в цьому — довіра. Якщо ви вже дали завдання, дайте співробітнику можливість впоратись із ним самотужки. Не допускайте ситуації, коли керівник начебто віддає завдання виконавцю, але при цьому хоче бачити мало не погодинний план і постійно стежить за його виконанням. В цій ситуації працівник не відчуває себе відповідальним за результат. Керівник делегував йому виконання, але не відповідальність. Тому контролюйте не виконання завдання, а його хід — запитуйте, чи дотримуються строки, чи потрібна допомога тощо.

2. Не цікавитись деталями процесів та ходом справ

Це інша крайність, зворотна до попередньої. Деякі керівники взагалі не занурюються в бізнес, а займаються лише стратегіями і культурою організації. Це так само погано, як і попередня помилка. Хорошому керівнику потрібно знати, як працює бізнес, в деталях — керівник металургів сам обов'язково присутній на виробництві, а керівник програмістів повинен розбиратися в коді. Але не намагайтеся зробити всю роботу за своїх співробітників: рано чи пізно ви упретесь в природні обмеження, а команду при цьому не розвинете.

Крім цього, не варто також повністю передавати співробітникові і виконання, і відповідальність. Як менеджер ви маєте цікавиться ходом проекту та виконанням завдання. Інакше виконавець не відчуватиме, що завдання важливе для керівника, не матиме можливості спитати поради та не отримуватиме зворотний зв'язок. В результаті він буде припускатись дрібних помилок, втрачатиме час та мотивацію.

3. Зосереджуватись на результаті, а не на розвитку людей

Будь-який проект і будь-яке завдання — це перш за все можливість навчитися чомусь новому, а не тільки досягти результату. Під час планування проекту і підведення підсумків хороший менеджер завжди звертає увагу на те, які нові знання і навички може отримати чи отримав кожний член команди. І тоді навіть невдалий проект стає корисним. Не забувайте, що вашим співробітникам для хорошої роботи потрібно отримувати нові знання та ходити на конференції для обміну думками із колегами.


Довіряйте своїм співробітникам — давайте їм завдання для самостійної роботи та час від часу цікавтеся ходом їх виконання, проте не зловживайте надмірним контролем.


Speak to our team of specialists
Connected globally, supporting locally.
Contact us